black friday sale (konon)

Monday, December 01, 2008

baru-baru ni kiterang asyik dapat emel tentang jualan potongan kat apple store samada online atau offline (kedai) sempena hari jumaat hitam (black friday). kat us ni macam satu tradisi sebelum hari kesyukuran (kalu salah tolong betulkan tq) tapi nampaknya tahun ni dah macam berjangkit hingga ke sini plak. 

sikit punya hectic kat yahoo us aku tengok berlumba-lumba retailers iklan sale!sale!sale! since dah beberapa kali diiklankan, maka kiterang ada sedikit menyimpan harapan dan angan-angan pada jualan murah yang diuar-uarkan dek apple. macam biasala kiterang 2 orang ini memang orang kuat berharap dan berangan pada jualan luar biasa.

apa dapat? balik dengan perasaan kecewa dan hampa juga. tapi sebelum itu other half dah mention jualan sale online tadela bes sangat. paling up pon sampai 17% je. ek leh 17% je ke. kalau 71% aku rasa apple store tu pon mesti dah licin.

tapi apa yang aku bangga ialah aku hampir tergoda tapi dapat menahan nafsu gila. ada orang gila tu sikit lagi nak tertewas dengan godaan apple-sentuhan. lagi sorang berjaya merationalkan orang gila itu dengan soalan-soalan yang sukar dijawab. paling senang soalan, "nak buat apa?" pon diam takde jawapan konkrit yang dapat dilontarkan semula. 

mungkin bila ada rational plan itu boleh dibawa kehadapan semula in the future =)

You Might Also Like

7 comments

  1. wah tadik aku sempat tgk iklan nuff nang kat page ko..cayalah beb..page aku nando..harapan..

    hiks, akhirnya aku berjaya jugak buat tag tu..hari demi hari demi hari :D

    ReplyDelete
  2. bila aku dpt komen ko ni teringin gak nak tengok kat blog tp kena blok weh kat opis. yang haram plak tu dengan nuffnang pon dah kena blok.seb baik laa lagi bape hari je ni.. sabo saboo

    ReplyDelete
  3. aku pun ingat black friday tu ala2 blackout terus apple kan.. takde maknenye.

    ReplyDelete
  4. tp cool la beb, sure duit ko kat nuffnang tu bercambah² :p hiks, duit advertlets aku tu, berbulan baru dpt rm5..purata sebulan singgit..wakakaka takpe takpe..lelama jadi bukit

    ReplyDelete
  5. haha ko nak tau bape duit aku kat nuffnang? jengjengjeng

    ...
    ...
    ...
    25
    ..
    ..
    sen

    cheh

    ReplyDelete
  6. eh sue..menci aa aku jumaat gelap.padahal derang ni tatau ke jumaat penuh berkat

    ReplyDelete
  7. nuffnang aku rm2.25!! lg rm47.75 baru bole withdraw! hahaha

    a ah selamber je diorg kate jumaat gelap! kene tunggu diorg buat "jumaat baik" le pulak kut baru mcm generous sikit diorg tuh..

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images