revertigo

Tuesday, December 16, 2008

dalam banyak-banyak benda yang boleh dibeli, given duit yang maha banyak, kaya macam mana seseorang tu pon takkan boleh beli masa yang sudah berlalu. mungkin ko boleh mendapatkan pertolongan plastik surgery untuk tetap kelihatan muda tapi bolehkan kembali to the exact same time when you look young, beautiful and perky?

contohnya bagi aku, certain lagu senang untuk membuat aku revertigo. tiba-tiba kedengaran le lagu a kan yang sangat aku hafal dan suka satu masa dulu, haii macam time machine aku rasa kembali ke zaman lampau. terasa di zaman sekolah. terasa di zaman nak nampak kewl. teringat belajar minat-minat orang tu dan orang ni. terasa kembali tomboy dengan menggalas beg raket nak pergi main tenis cam kewl. teringat belajar macam mana nak jadi kewl. jadi adakah aku rasa aku kewl waktu itu? sekarang aku rasa untuk menjadi seorang yang kewl ko tak perlu beria-ria menunjukkan betapa kewlnya ko. jadi adakah sekarang aku ini kewl? hai entahlah ye hehehehe

berbalik pada cerita lagu tadi, selalunya lepas aku dengar lagu a tersebut, terus teringat lain-lain lagu dari band tersebut. depends la kan, kalau band, bandlah. kalau artis solo, artis solo lah. aku menjadi rindu dan terus semangat mencari dan memunggah koleksi cd yang ada dan sememangnya dah masuk kategori vintage dari dekad lalu. aku akan layan dan layan dan layan macam budak sekolah tengah sibuk hafal lirik lagu. siap hangguk-hangguk kepala kalau perlu. sesekali riak muka menampakkan perasaan orang yang sedang khusyuk.

dulu waktu budak-budak aku cukup tension bila ayah aku pasang kaset d'lloyd dia dalam kereta (tak suka punya pasal jadi aku tak kesah kalau eja pon salah). then dia menyanyi-nyanyi syahdu sambil mengusik-usik mak aku. sekarang aku faham, sebabnya dia revertigo dan terasa berada di zaman muda yang manis. d'lloyd adalah zaman dia. pink mungkin dari zaman kita tapi pink floyd adalah dari zaman ayah aku juga. tapi aku tak minat pink, bagi aku lagu dia entah hapa kebenda.

tapi hanyalah tahan untuk sekejap waktu sahaja. adakah aku nak kembali ke zaman itu? tak jugak kut. mungkin untuk membetulkan something something pada certain period of time tapi worth ke? yang pasti hari ni akan menjadi comletely different kalau aku memilih jalan-jalan yang lain di waktu aku kena buat keputusan. apa jadi pada lagu? setelah habis 1-2 round cd aku menjadi bosan dan dan bersyukur dengan hari ini dan punya banyak koleksi lagu kewl kekekekeke eh takdelah banyak mana, gitu-gitu jugak. band itu band itu jugak sebabnya zaman sekolah jangan harap parents aku begitu murah hati nak membelikan cd lagu dan semestinya aku sengkek. beli buku tape tapi nak mintak cd lagu? watt??

being around kawan-kawan dari zaman 10-15 tahun lepas aku rasa aku tetap orang yang lebih kurang sama. cara yang lebih kurang sama, gelak besar lebih kurang sama. ye ke? hmmm yang pasti aku rasa makin kurang bercakap.

You Might Also Like

2 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images