k.i.v

Tuesday, February 17, 2009

k.i.v is an abbreviation for keep in view, am i right?

dulu-dulu sewaktu zaman mengapply kerja tru jobstreet, kiv adalah status paling banyak aku selalu terima after application sent. almaklumlah, rasanya zaman-zaman tu tough untuk mencari kerja untuk orang macam aku ni. lama-lama aku anggap kiv adalah status yang menyatakan tak dapat. jarang sekali magic berlaku bila status ko adalah kiv.

tetapi apa yang terjadi recently adalah sangat di luar jangkaan dan dugaan. aku tak ingat samada aku ada cerita atau tak interviews di bulan december tahun lepas, kalau tak cerita pon aku rasa ada mentioned 3 interviews yang aku pergi, semuanya kelabu asap resultnya. dan interview yang terakhir was with soton uni as research staff. aku pergi, belasah dan cuba menunjukkan enthusiasm sebaiknya. as a result ye saya tidak dapat job itu.

early last week aku dapat email dari salah sorang panel interview, seriously aku tak pasti yang mana satu. katanya ada job yang baru saja available dan bertanyakan tentang my availability dan interest. seperti ikan dalam pinggan takkan kucing tak makan. seperti orang mengantuk disorongkan bantal. sangat tepat untuk describe keadaan aku sekarang, desperate, pressure, bosan dan mula question tentang self-ability. of course aku cakap ya ya ya.

kita tengok apa akan jadi following meeting dengan dr itu nanti. to be frank aku sendiri sangat nak kerja tapi di masa yang sama aku mula terfikirkan tentang time limitation, pregnancy, itu, ini, visa and work permit, other half dan arggh macam-macam lagi. other half cakap senang saja, kerja je la. mana nak dapat di zaman gelap ni.

aku memang suka kasi tekanan pada diri sendiri, mengkomplekskan keadaan dan menyerabutkan kepala. senang saja kan, accept offer dan what comes later, later lah..

i am very grateful but blank!

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images