masa lepak aaqilah

Monday, November 17, 2008

kalau dulu hafal lirik lagu (tapi aku dah lama tinggalkan ye), sekarang hafal nama karakter dalam rancangan kanak-kanak dan kalau perlu hafallah sekali lagu dalam rancangan tu sekali. baru la bole nyanyi bersama-sama

sebenarnya tadelah sampai perlu menghafal. nama pon rancangan kanak-kanak, obviously lagunya pendek-pendek. tapi ada rancangan aaqilah ni karakter boleh tahan banyak, nama pon boleh tahan pelik-pelik. aku selalu kena gelak dengan the hubby sebab asyik salah sebut.

ada 2 rancangan aaqilah to date.

in the night garden



pada aaqilah semuanya pakka walaupon kiterang rasa dia favor igglepiggle. maa aaqilah yang sebenarnya suka igglepiggle. yang kaler creamy milky white tu lah makkapakka, yang aaqilah panggil pakka itu. igglepiggle berwarna biru yang sentiasa memegang selimut merah. dia sentiasa tidur di dalam perahu, yang menurut ayah aaqilah main transportation igglepiggle untuk sampai ke garden.

yes my name is igglepiggle

teletubbies

sangat obvious sekali aaqilah menunjukkan favorite-nya LaaLaa. aku rasa mungkin sebab dekat dengan nama dia. mungkin dia rasa dia seperti laalaa dan laalaa seperti dia agaknya.

budak-budak zaman sekarang.


Sunny Day
Sweepin' the clouds away
On my way to where the air is sweet

Can you tell me how to get,
How to get to Sesame Street

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images