kisah si klutzy

Monday, March 31, 2008

esok masuk bulan baru lagi, laju sungguh masa berlalu. when april comes does it mean a celebration? waktu kecik2 seronok le, dah masa-masa sekarang ni tade la rasa pape sangat. rasa makin tua je ada la huhuhu

last weekend tade la happening sangat, happening sket-sket je. saturday aku gi makan-makan keluarga mesia kat sini. the hubby duk umah sorang-sorang, keje tak siap-siap. dahle this weekend nak bejalan lagi. kenapa all of a sudden aku rajin nak pergi? one of the reasons sebab aku tolong marinate ayam last minute. then sesaja nak bawak aaqilah jumpa other tots dan main sama-sama. lagipon itu hari aku rasa cam bes je nak pegi makan-makan, since aku pon dah lama tak jumpa orang sangat.

i'll make this short. wheather tak bes, hujan started pouring since afternoon. angin plak kuat ya amat sampai khemah nak terbang. aku tak dapat nak makan sangat sebab aaqilah not really in her good mood. at least kalu ayah dia ada bole gilir-gilir. last sekali aku melepak dalam rumah nani since 1 lebih sampai le ke petang, and it's still raining. rasa nak makan tu ada tapi malas nak amik kat luar dan aku tamo drag aaqilah dalam hujan-hujan tu. wait, kenapa laa aku tak mintak tolong orang je huhuhuu memang lupa. tapi melayan teh susu dan apam balik sewaktu hujan sambil listening to other moms gossipping memang seronok. aku? tumpang gelak je la hahahahaha

so semalam aku pon dengan rajinnya mengganti pose yang last sekali. memang le sabar menengokkan the hubby makan chips dengan aaqilah dengan perut aku yang menyanyi-nyanyi. dem, why does it look so tasty and tempting altho it's only a chips, whyy??? aku plak bila pose-pose ni nafsu nak makan memang bergelora. teringat lagi oreo jadi aku pon try plak another resepi oreo cupcakes with cream cheese filling. nanti aku upload gamba tengok korang-korang sumer join drooling ke tak hehehehe actually aku nak buat as a bday gift wen ernie came last time tapi aku sangat penat dan tak larat as the result from berjalan sakan.

oh ya, time difference sekarang ialah 7 jam sahaja. masa dah ditambah lagi satu jam since siang awal dan lagi panjang, errr if i'm not mistaken. and aku buka pose semalam without realizing that i need to adjust my azan clock as well. yela, pc clock memang le automatically updated but all other manual clocks kenala manual sendiri. dem dem.. dahle aku accidentally cut ibu jari sewaktu nak memotong semalam, seronok borak le nih. ada kawan aku datang melepak sat semalam, kejap je aku toleh kat dia dan zappp. dan aku tengah pose lagi ok. sebab ada member jadi aku tough sket, sambil menahan pening. alamak aku dah nampak bintang-bintang, first thing came racing in my mind was jangan pitam. then camne pose aku ni, so jangan pitam.

after a while i felt better dan lepak-lepak sambil tunggu azan maghrib. bila azan tu the hubby dan zied pon hushed me makan. cepat, cepat buka awak. aku pon melahap le cupcakes kongsi dengan aaqilah. alhamdulillah. then sambil citer-citer dan gelak-gelak tu dalam 1/2 jam kemudian zied berkata, eh dah pukul 7 pon terang lagi ye. omg, waktu maghrib?? the hubby pon rushing checked his azan clock dan bertanya, eh daylight saving ni kena tick tak? memang lepas dia adjusted there you go, maghrib sebenanya tak seawal yang aku buka pose tadi. huk alaa, aku berusaha tak pitam but end up buka pose awal sejam..

yee itu la ceritanya..sekian

kerana aku tecedera, so our dinner semalam all the credits deservedly goes to the hubby. air asam awak memang power bby hehehe

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images