bahasa menunjukkan bangsa

Thursday, March 27, 2008

berburu?

semalam aku dan effirul citer-citer dan tetiba dia bertanya, awak rasa apa derang nak buat kat cardiff?

entah macam mana bole terkeluar perkataan 'berburu' instead of memburu e.g berburu binatang. komen the hubby, awak ni, bahasa melayu makin teruk, nak kata makin tere english tak jugak. huhuhuh adakaa

aku ni plak selagi tak rasa salah (altho selalu salah), selagi tu refuse untuk mengalah. hasniza, belaja-belaja laa mengalah pulak, aiyoo. then aku googled untuk cuba prove yang aku tak salah penggunaan tapi tak jumpa, jadi aku assumed bm aku memang makin teruk.

but this morning i found a link to kamus dewan bahasa. here is the result,
















jadi aku tidaklah salah kan? =)

lepas ni, rajin-rajinlah membaca tak kesah la bahasa apa pon dan jugak rajinkan bertanya. aku kira darah penulis yang mengalir dalam badan the hubby tu memang kuat, both bahasa melayu dan english dia bagus, both bahasa pasar dia pon tak kurang hebat juga hehehehe

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images