sambal sotong yg enak

Tuesday, March 11, 2008

aku on the way dari amik kopi ke meja bila tetiba teringat sambal sotong nasi lemak. aduuhh tangkap leleh..

sambal sotong nasi lemak especially guna sotong kembang adalah amat masyuk. cuba bayangkan, sebungkus nasi lemak panas-panas, buka perlahan-lahan, walaaaa nasi yang berasap, then ikan bilis, kacang, telur aku preferably tade sebab aku tak makan, then itu dia sambal sotong, bungkus lak dalam daun pisang.. aku ni memang imaginasi tinggi aa

aku rasa macam nak kirim sotong kembang tu je, dapat sotong kering pon jadi la. mak aku penah cakap, makan banyak-banyak sambal sotong tu bukannya elok, dia letak banyak pengawet. sotong kering tu dijemur untuk prolong jangka hayat guna kan. tapi memandangkan aku dah berbulan-bulan tak makan, my assumption is quite safe jadi apa salahnya hehehehe. cuma it's risky sebab sotong ni baunya tajam semacam dan aku takut akan menangkap deria bau anjing imegresen tu je. kang jadi kes plak. nanti aku consider dulu laaa..

by the way, bahan bacaan tambahan, hakikat minyak hehehe

cheers

You Might Also Like

4 comments

  1. alamak kita pulk rasa terliur terbayang sammbal sotong tue ... harus pg carik sekejap lagiek nie ... tp nk tgu weekend baru ada time nk masak nasi lemak ... mkn puas2 nantie ;-)

    ReplyDelete
  2. wei has..sotong kembang tu yg kurita tu ek? mcm plastik tu? aku panggil sotong plastik..suke ek ko, mcm laki aku la, aku tak suke sgt sbb nampak mcm plastik :D hahahah

    ReplyDelete
  3. tadi aku makang nasi lemak sambal kerang tetiba craving. walauuweyy la jugak! hehe

    ReplyDelete
  4. to all,

    mencinya,mencinya,mencinya..mana nak carik nih hehehe =)

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images