There I go

Sunday, March 12, 2006

We meet again.

My one week training sudah habis,yela nama pon one week.mamat german yang didatangkan khas tu,klaus balik petang semalam.sebaik saja dia melangkah klua,aku dan rob sesama pandang dan terus melepaskan nafas lega hehehe.aku dengar bopcris baya mahal oo.last week julian ada mention yang bila klaus datang nanti jangan lupa untuk tanya seberapa banyak yang boleh.memang aku bantai sesuka hati,even to me some might be sounded stupid,yet it's a learning process kan.

Memang selama klaus ada kat sini since monday morning,kiterang keje non-stop.dia akan switched from rob to aku all the time.masa break memang terasa santai.sebenanya aku pon antara paham dengan tak berapa paham je explanation dia.aku tanya kadang-kadang tu sket je,tapi bejela-jela jawapan dia.kadang tu aku rasa cam itik ckp dgn ayam.yela,sebagai foreigners aku dan dia pike straightly from bahasa memasing dan translate cakap english.tapi english dia memang bagus.vocab dia kuat.cuma intonasi,pronounciation plus ascent mungkin pelik sket.bila dia cakap dalam german,mak aih laju betul.satu lagi aku notice,germans ni memang punya disiplin dan super workaholic.hahahha ntah2 aku cakap pon derang ni paham tak paham.in my case,lupakan soal nak cakap tiru ascent mana,cakap pon still beterabo huhuhu..

Tapi dengan training yang seminggu ni,aku concludekan sebagai sangat helpful.banyak menda dapat belaja plus macam kelas revision pon ada jugak.klaus tu tesangatla penyabar melayan kiterang,dengan soalan-soalan,ajar lagi,macam private tutor rupanya(perlu diingat,dah baya mahal-mahal tuu).lab kiterang tu makin meriah dengan kedatangan iss staffs dan juga ecs(yg ni aku tak sure).sebab ramai yang berminat dengan projek ni,yang derang claim tak penah dibuat lagi.

Sebenanya projek apa?aku tak penah citer lagi kan.department kiterang ni,digitisation department bertanggungjawab terhadap buku-buku atau sumber-sumber lama beratus-ratus tahun dulu untuk diterbitkan electronically contentnya untuk reference umum particularly to historian,librarian,students dan orang-orang yang berminat..lepas derang scan buku-buku ni sumer,derang akan buat indexing yang akan disimpan dalam format xml.kiterang punya responsibility plak macammana public bole access sources ni.

Semalam sambil lepak-lepak minum tea during tea break sempatla aku melayan jamie's italy.hari tu memang ada intention nak beli tapi asyik tangguh-tangguh,sampai la sale pon habis. aku rasa kena beli ni, presentationnya bagus, resepinya simple dan pretty straightforward. since aku suka jugak italian food ni n(dan cooking), manala tau bole menambah kepandaian aku dan ilmu di dada di dunia memasak. nanti bole serve during our coming-open house in the future ke =)

You Might Also Like

4 comments

  1. full kapak for italian food

    ReplyDelete
  2. skill memasak sudah upgrade nampak gayenye.. =)

    ReplyDelete
  3. titi->gua bosan dgn template yg ada
    sue->masih tgh upgred,belom tere lagi hehehe nanti satu hari kita saksikan sesama
    azan->full kapak??hehehe

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images