daily routines

Friday, March 03, 2006

Nampaknya sekarang ni jadual aku berubah dengan drastiknya.Dulu,tido at 3, atau 4 paling awal 2 kemudian bangun subuh at 6.30 then tido lagi sampai ke tengahari.Nak bangun pagi-pagi tu,alahai..punya la seksa.Bangun-bangun je makan sket,sambil tunggu ayam,ikan untuk masak.Kalo hubby gi uni,aku kat umah main game,atau layan tv,atau tido lagi hahaha

Sekarang,by midnite aku kena masuk tido,otherwise esok susah nak bangun.Bangun subuh at 6 so that aku bole tido lama lagi.Jam bunyi at 7.40,tapi aku hanya bangun pkl 8.Siap-siap by 8.45 mesti kena kua rumah dah nak dapatkan bus at 8.50++

Selalunya sampai lab dalam 5min after 9,ok la tu,working hours aku from 9 to 5.sampai lambat 5 minit,baliknya cepat 5 minit akakkaka yela since musim tak berapa busy bolela,kang esok2 mau kena stay jawabnya.

agaknya style english ni keje based pada cara pemakanan derang jugak le.masuk je 10.30,it's morning break time.maka aku pon join le beberapa org colleagues sini bejalan ke piazza cafe(tempat lepak student) untuk have a cup of hot drink,selalunya aku layan coffee atau tea je la.kalo lapar aku beli hash browns 2 ketul.aku tatau le apa pandangan orang,this one petite asian girl lepaking dengan 4 orang mat sallehs.selalunya aku dengar je apa derang ni citer,kalo orang tanya aku jawab,kalo kelaka aku gelak.nak join tak reti nak celah,lagipon derang ni cakap laju,kadang aku angguk-angguk je pon,ntah paham ntahkan tidak hahaha

balik lab pukul 11,sambung balik keje.selalunya kejap je mata aku ni bulat,lepas setengah jam layu balik.sambil tu aku tak sabar-sabar tunggu 12.30 ke atas sebab lunch break.selalunya aku tunggu sampai pukul 1 lebih baru pegi.aku dapat 1 hour break,cam part-timer dapat 1/2 hour break(aku baru tau..)kadang lunch dengan hubby,dia datang temankan aku makan,kadang aku lepak makan kat staff room,join je sesapa dr department aku yang ada.so far,aku rajin jugak le masak nasi ngan lauk lebih waktu dinner,esok bole tapau.kadang tu goreng nasi,nak jimat le katakan.ada jugak aku spend beli chicken tikka yang dibungkus dalam roti pitta(halal ye),tapi aku rasa agak mahal.ada jugak aku dan hubby lunch kat star fried chicken tapi mahal la nak buat hari-hari.

depends at wat time aku lunch,selalunya sebelum 2.30 tu aku mesti ada kat lab balik.kalo bosan dah tahap sampai hidung,masa yang paling ditunggu-tunggu ialah pukul 3,tea break plak.haa tu la,aku rasa asyik break dan makan je.kiterang akan lepak kat staff room,3rd floor having another cup of coffee tea lagi.kat sini lagi murah,tea=10p,coffee=20p,squash=8p,biskut=5p. masa yang diperuntukkan adalah 1/2 jam,sama dengan morning break.

sampai lab around 3.30.aku balik at 5,apa-apa hal pon memang style orang sini balik keje pukul 5.apa lagi,cabutlah!!

balik umah kluakan apa nak masak untukdinner dan lepak-lepak.masak,makan,layan tv,tido dan begitula routinenya,hari-hari.

Well,sebenanya inila kehidupan yang sehat ye tak..?

p/s: yehuu italy melanyak germany 4-1 ;)

You Might Also Like

3 comments

  1. awak nih citer bola mcm minah poyo solong itali kat tv3.. kakakk.. kire awak nih cawangan uk la plak...

    ReplyDelete
  2. bola.....saper yg layan bola nih...ish..ish...aku rasa baby korang pon maybe macam baby azan sorang tuh...bile azan tgk bola sambil dukung dia...dia senyap jer....

    tapi tuk baby korang maybe bola ngan baskeball kot...kjekekekek

    ReplyDelete
  3. oitt... apersal nama aku ada tu. ITALY 4 beb 4. Kalau Brazil mesti dan 6 dah. Sapa sokong brazil bau tungkik lah. Brazil tahun depan tak sertai world cup, kata nya tiru mcm siti nurhaliza, asyik menang je.

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images