Ranma-kun

Wednesday, March 15, 2006



Satu-satunya anime yang aku rajin download,Ranma 1/2.Sapa yang layan akan tau le kekelakarannya dan betapa banyak kali aku sanggup ulang tayang untuk gelak sendiri balik.Sebenanya,aku tak sure bila first time tayang kat mesia,tapi yg pastinya first time for me was in 2003.

Aku rasanya tak keje lagi time tu.Satu petang waktu magrib (during 7-8pm),aku tenampak le adik aku,ayi tengah duk seronok gelak-gelak tengok tv.aku pon datang le dekat,ler tengah layan katun rupanya.cam budak kecik.tapi dia balas balik,cam gampang je pastu sambung gelak-gelak balik.chess aku pon nak join gelak-gelak jugak,dapat gak release tensen tak dapat keje lagi plus masalah-masalah peribadi hehehehe

Since hari tu,aku pon jadi pengikut setia jugak.asal pukul 7 aku dah tepampang depan tv.pastu aku dapat tau ada repeat keesokkan harinya at 11-12.oh ya,anime banyak ditayangkan kat axn,cool bangat.lepas tu pukul 6-7 ada lagi repeat.kadang-kadang tu sebab suka sangat particular episode,sanggup tgk sampai 3 kali.bila dah start keje,pkl 7 selalunya mesti dah ada kat umah unless tumpang ayah aku pegi keje.sampaikan ayi plak cakap,wah ko ni bukan main lagi..

Kenapa aku suka sangat?Selain kelaka yang lawaknya kekadang tu lawak biasa tapi cara persembahan dia(chewah) + lawak-lawak spastik yang pandai,it touches emotion too.Aku rasa anime yang agak romantik jugak.Teenage boy yang sejati tp bole betuka jadi pompuan yang seksi bila kena air.Fiance yang comel tapi tomboy keras dan ganas.Ayah yang bole betuka jadi panda,dan banyak lagi characters yang complicated menjadikan satu anime yang meriah.

Now aku ada lagi satu follower yang sanggup tunggu aku siap download tp sendiri malas hehehe katanya dia dl movie,aku dl le ranma.Seeing him madly laughing buatkan aku rasa bahagia dan bangga 8)

Aku harap I'll be patient enuff to complete my collection.Maklumla saiznya bukan ikan bilis je.



You Might Also Like

3 comments

  1. Ek eleh, cakap laa ikut Batu @ KPK KPK. Cover laa tu konon ikut Ayi la apa laa kakaka

    ReplyDelete
  2. kakkakakkakkaak... kpk kpk

    ReplyDelete
  3. i love ranma 1/2!! got some collections of my own too!! named my cat ranma too!!!

    klakar gila kartun tu kan!!

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images