up 30sen

Wednesday, March 01, 2006

aku baca paper semalam,katanya harga minyak kat mesia naik sampai 30sen/liter.aku citer kat hubby,dia kata mak aiii mahalnya.ye,aku dapat bayangkan orang blabbering,mengeluh pasal menda nih..

aku tengah tebayang ayah aku camne laaa agaknya.dahle dia hari-hari travel from place to place becoz of his works.jap kang kat gombak,pastu klang,kang tau-tau putrajaya,kena stop by subang.jangankan ayah aku yang travel hehari tu,orang lain yang travel dari umah ke ofis pon sama.public transportation mesti naik harga.lepas ni barang-barang plak naik harga lagi,dengan alasan harga minyak shoot up.kadar inflasi,naik.

since dah lama tak pakai keta,in fact aku tade keta pon sebenanya,hence kiterang pon tak peruntukkan lagi untuk kereta.cuma baya monthly installment je.sini,tak silap hubby penah citer,minyak tak sampai 1 pound/liter.first thing first,jangan convert ke rm dulu.salary sini kite bole dapat berapa kita bole dapat kat mesia jugak,more or less,selalunya less laa.kalo software engineer,atau programmer,atau adik-beradik dia tu tak silap aku bole earn macam kat mesia juga.groceries tu aku rasa reasonable..

pendek kata aku turut bersimpati..

oh ya,esok ada banyak friendly games which also include italy-germany.

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images