Will we think about tomorrow like we think about now?

Friday, July 17, 2009

pagi ni atau hari ni,

jangan buat lawak konvo atau graduasi unless tuan punya diri yang buat lawak sendiri. pagi-pagi lagi o.h buat lawak bertanyakan kenapa aku tak siap-siap lagi, padahal dah dekat pukul 9. semalam pulak tanya kalau aku dah siap iron shirt dan suit dia. aku? layankan je hehehehe

since aku sendiri masih berulang-alik ke highfield (main campus) maka aku dapatlah saksikan kemeriahan majlis konvo. walaupun tak sebesar dan as grand as in malaysia, tapi majlis konvo tetap majlis konvo. smart and proud faces of parents and families apalagi orang yang nak dianugerahkan. adat istiadat dan majlis yang sangat simple, no loud background music apalagi ucapan oleh vc alone yang makan masa 2 jam. o.h pernah masuk dalam dewan attending his friend's grad 2 years ago (free tiket) dan dia cakap dewannya kecil saja. memang kalah sangatla dengan dewan seri budiman atau dewan-dewan kat malaysia. orang yang berucap pun (aku tak sure sapa, mestilah orang kuat uni) pun berucap paling lama, adalah dalam 15 minit ini pun aku exaggerate. most guys will put suit on them, hensem.. heheheh dahle mat saleh ni tinggi-tinggi. o.h cakap itu hari kalau dia pergi mungkin nak pakai baju melayu dan sampin koleq dia hahahahahaa kalau suit dia nak pakai tie koleq dia yang aku sure dia tak bawak (eh ada ke dia cakap ni?)

kalau tidak sekarang ni agaknya aku dalam dewan dan tunggu o.h's turn nak snap gambar, dengan perasaan bangga dan bunga-bunga dalam hati. o.h pulak, those who knows him well faham-faham sajalah hahahhahahaha kebotakan kepala dia akan dicover baek punya oleh doctoral cap..

argh.. aku sendiri sedih nak sedikit bitter tak dapat nak celebrate the official kejayaan o.h. orang boleh cakap alaa yang penting lepas phd, tapi to be frank, sakit gak hati bila kau missed submission deadline dalam 1-2 hari huhuhuhuhuhuhuhu

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images