everybody's got to learn sometime

Wednesday, July 29, 2009

dalam banyak-banyak benda, aku hampir terlupa pasal checklist baby dan beg hospital, duh..

sebenarnya barang-barang baby dah ada, ada la beli sikit-sikit. nak kata pakai aaqilah punya ada la jugak, tapi mostly baju newborn dan 6 months ke bawah kat mesia. since aku pun dah ada pengalaman, ada jugak lessons learnt yang aku harap tak repeat this time around. contohnya tak usah excited lebih beli baju kecik-kecik banyak sebabnya baby cepat membesar hihihi common sense eh. pastu tak usah excited lebih juga beli baju cantik-cantik, kerana yang paling sesuai ialah body suit dan sleep suit. kalau nak beli baju cantik-cantik boleh jugak, tapi tak usah banyak nanti tak terpakai. macam aaqilah dulu eventually pakai sleepsuit hospital punya sebab rupanya baju cantik dia tak berapa sesuai. maka teruslah ayah aaqilah mencari sleep suit kat hospital jugak (sebenarnya aku sendiri ingat-ingat lupa, padahal baru 3 tahun)

untuk the mom pun kena update juga. nipple cream yang aku pakai waktu aaqilah dulu dah expired, jadi kena beli baru. tapi aku beli tube kecil sikit, sebab itu hari pun tak habis. err barang-barang during pantang nampaknya kena tunggu sikit hari, samada poslaju dari mesia atau dibawa itu aku tak dapat pastikan lagi. apalagi eh, oh ya jangan lupa maternity pad ok.

apa lagi yang tinggal agaknya. baby crib yang comel bole tak hehehe aaa apa lagi cik hasniza oi, kemas barang masuk beg la. dan jangan lupa bawak kamera ok kali ni.

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images