i'll stay with you

Thursday, July 16, 2009

siapa kata adult tak cranky macam budak-budak? silap tuu..

kalau budak-budak mula cranky, mungkin dia mengantuk atau letih jadi dia mula buat perangai. atau dia tak dapat apa dia nak. atau boleh jadi dia nak attention kita.

tapi macam mana kalau orang besar (oh tak tergamak nak guna orang tua haha) yang mula cranky? sebab-sebab di atas juga boleh diapply dalam most cases, tapi in certain cases mungkin boleh jadi lebih kompleks. tapi asasnya tetap sama.

aku notice ada certain period dalam setiap bulan, senang cakap pms la. memang aku akan cranky. antara sebab, graf mood yang fluctuates cam orang gila, then selalunya aku akan mengalami kejang perut, peha, pinggang yang menyeksakan. even sampai sekarang tapi sudah turun level mild, tapi tetap uncomfortable kan.

recently angin aku pun macam tak berapa menentu. kadang tu sepoi bahasa saja, kadang tu puting beliung. even the slightest and smallest things boleh annoys aku yang selalunya easy breazy je (ye ke..~)

macam semalam aku terjatuhkan coin 1 pound dalam changing room waktu nak gi swimming, uuu memang snap. hilang lesap macam asap. atau bebaru ni staff kad aku bengkok dan menyebabkan chip rosak, memang sangat bersabar. dahle lepas tu nak inform travel office (sebab ada lagi balance 2 minggu monthly pass) opis pulak tutup. lepas tu pakcik bas suruh aku bayar tambang jugak walaupun dah tunjuk receipt monthly pass tu. lepas tu geram dengan aaqilah yang secara automatiknya akan muntahkan balik apa yang aku suap bila dia notice ada yang dia tak suka e.g veggie. atau bila o.h dengan straight forwardnya tak kasi aku minum kopi dan kata aku degil. aku tau niat dia baik tapi bila aku mula cranky, aku rasa semua benda macam piling up atas kepala. maka bila sampai satu tahap memang macam gunung berapi huhuhu samada aku mengamuk atau tak pasal-pasal menangis..

atau kata orang ini hormonal during pregnancy..

doa aku banyak-banyak, janganlah affect baby =( amin

tiba-tiba aku teringat ferrero rocher..

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images