kalaulah aku jadi peserta amazon race..

Tuesday, May 12, 2009

kalaulah aku jadi peserta amazon race atau pertandingan seumpama..

aku rasa boleh tahan cekap as navigator, membaca map dan penunjuk arah. dengan partner aku yang mengaku ala brian o'connor, aku rasa kiterang boleh pergi jauh.

akan tetapi, krisis pasti timbul. takkanlah tak sesat jalan, takkanlah tak berselisih pendapat, takkanlah tak bergaduh baik saja. kelemahan aku ialah kurang daya tahan sabar dan agak pantang tersesat, dan terlepas simpang. partner ala brian o'connor pulak memenuhi kriteria yang disebutkan, tapi sangat memiliki daya tenang tahap ultima. bila aku yang dah berasap dan mula menyerang psikologi partner, dia terus relax dan bawak kereta macam takde pape.

haha sebenarnya cerita macam ni. semalam aku tolong membaca google map untuk o.h mencari tempat dituju, sebabnya dia main hafal dalam kepala tapi tak sangka la pulak tak semudah disangka. maklumlah kiterang takde kemudahan 3g dan real time mapping facility, hanya khidmat google map dan printed copy saja. lepas masuk simpang kiri dan straight dan kasi pusing satu round, sampailah jugak o.h ke destinasi..

waktu kiterang ke satu outlet kat outskirt liverpool ni pernah tersesat gara-gara ala brian o'connor tersalah hafal exit dan adakah gara-gara co-pilot tertidur penyumbang juga??

possibly yeah =)

You Might Also Like

2 comments

  1. amazing race tu mmg tempting.

    ReplyDelete
  2. tp fitness level aku rasa maha teruk.. mesti sempot haha

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images