about to start singing

Thursday, May 07, 2009


about to start singing, originally uploaded by hasniza.


dah lama aku berangan nak bergambar di kawasan bunga kuning ni, sori saya tatau apa jenis bunga ni ye. ini semua gara-gara dilwale dulhania le jayenge, one of my favorite movies of all time.. hehe blushing nih..

alaa, ingat tak bila scene simran (kajol) tensen sebab mengenangkan nak dikahwinkan dengan mamat yang dia tak kenal lalu berlari-lari hingga ke padang bunga kuning, ye klise tapi aku suke.. tiba-tiba masuklah lagu theme dan angin bertiup kuat sikit dari sepoi-sepoi bahasa. maka ternampaklah before her, seorang lelaki yang macam aku kenal tersenyum ala-ala aku ni hensem tak..

lalu aku membayangkan yang bunga ni setinggi di dalam movie, in fact selalu aku nampak dari dalam kereta macam tinggi. tapi rupanya yang ni adalah tinggi takat lutut ke peha. selalunya bunga ni terdapat di kawasan ladang dan selalu tumbuh around spring. tak silap aku ni bunga liar sebenanya, dia tumbuh sendiri. jadi sebelum summer arrives, ladang akan dibersihkan untuk tanaman baru. bunga kuning juga gone..

kebetulan ladang ni ada kawasan pagar terbuka.. macam nak kasi aku amik gambar je kan. dalam kepala aku lagu pon starts playing..

p/s: sebenarnya kan, aku sendiri tak sure adakah bunga kuning ni sama dengan bunga kuning dalam movie tu, mungkin tak sama tapi looks similar =)

You Might Also Like

2 comments

  1. santekkkkk..kan ernie!

    muehehe..tingat plak kat semerbak

    ReplyDelete
  2. kajol pakai tudung hehe, tapi mana satu kajol yg sebenar?

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images