new miserable experience

Thursday, March 05, 2009

dulu-dulu aku suka duduk termenung tanpa memikirkan sesuatu yang serius. suka lepak di luar balkoni sambil tengok bintang. sangat suka bila hujan turun lebat. banyaknya rahmat yang Tuhan bawa. sangat suka melepak di kedai memak melayan teh ais dan selebihnya melayan gosip.

kesimpulan: aku sangat suka punya masa untuk diri sendiri.

aku teringat akan conversation dengan teman baik recently. macam-macam ceritanya, dari gosip kawan-kawan, cerita zaman hijau sekolah dan cerita tentang diri masing-masing. kata orang masa untuk catch up. walaupun teman baik kategori platinum (pinjam istilah other half), tapi masa dan kesibukan diri lantaran tuntutan kerja dan peribadi menyebabkan masing-masing seperti lost contact. hakikatnya aku tak pernah lupa dan tau mana nak carik korang semua nanti =)

teman: ko ada menyesal kahwin di umur muda?

aku: to be honest tak. tak menyesal dan tak kisah. bahagia ye tapi bolehkan aku tetap dengan lifestyle dulu?

sama-sama gelak besar.

aku faham dan boleh bayangkan kehidupan di malaysia. sama-sama kerja dari awal pagi hingga lewat petang. aaqilah duduk sekolah dan nursery. unlike sini yang aku selalu komplen susah sangat masa untuk berdua-dua, tapi nanti aku dapat bayangkan situasi yang lebih kurang sama. masing-masing sibuk dengan kerja sampaikan satu hari nanti anak-anak dah besar dan kita sendiri dah meningkat umurnya. balance yang kita sendiri kena figure out macam mana.

aku bukanlah seorang full-time housewife yang baik jauh lagi perfect. itu aku tak dapat bayangkan..

p/s: sekadar entry title. tidak begitu miserable keadaannya.

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images