the witch of portobello

Tuesday, August 19, 2008


sebenanya dah lama abis tapi amik masa lama untuk pikekan review yang sesuai. chee 'review' tu hehehee

aku beli in the first place sebab paolo coelho at the charity shop jadi bole agak le kan bape harganya. kalu tatau sapa dia ni, dia adalah brazilian novelist dan lyricist. aku kira buku paling femes dia ialah the alchemist, most people akan tau. aku penah jumpa sorang pakcik ni dia baca the french alchemist jadi in general the alchemist is a well-known.

the witch of portobello ni pasal sorang pompuan yang mencari-cari apa sebenanya yang dia cari dalam hidup dia yang define purpose dia in life, true happiness dan satisfaction. dari london ke dubai blaja kaligrafi lepas tu romania mencari mak dia lepas tu balik london dan kadang-kadang ke glasgow blaja ala-ala black magic dengan cikgu dia dan lepas tu turn dia plak yang jadi cikgu mengajar dan blaja. apa yang dia ajar, life dan something beyond life. err lebih kurang le..

sebenanya aku pon tak paham sangat spiritual journey minah ni. as i read towards the end, lagi aku tak paham apa yang minah ni nak sebenanya. kompleks sangat. agaknya sebab tu aku stick with the book dan habiskan jugak, sebab nak tau apa yang jadi kat athena. yang menariknya persepsi terhadap athena disampaikan tru orang lain dalam hidup dia.

jadi apa bole aku katakan - up to you, nak baca bole je. tamo pon ada banyak lagi menda bole buat/buku bole baca akakaakakakaa

journey pembacaan aku - aku sentiasa pegang pada reading is a good habit, it's a learning process.

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images