secawan kopi dan biskut azan

Tuesday, August 05, 2008

bebaru ni waktu mencari barang tetiba aku tejumpa sebungkus biskut azan yang mak aku bawak itu hari.

memang sengaja simpan untuk hari yang sangat menyenangkan, tapi ntah bila. kebetulan rasa lapar, jadi aku jerang air dan biskut azan completes kopi panas perfectly.

biskut azan atau biskut arab atau biskut panjang atau biskut kering. i couldn't recall how the name stucked. mungkin sebab cap azan jadi kiterang panggil biskut azan. seriusly aku tak ingat. the packaging has now commercially changed. looks better and of course the price hikes up a little bit.

disebabkan aaqilah ni ada sekali jadi dia mesti sebok-sebok gak nak involve sama. sambil melayan kopi panas dan biskut azan aku pon becerita kat aaqilah.

"aaqilah nak tau, kecik-kecik dulu maa suka biskut ni cicah dengan kopi. kopi nenek maa ialah one of the best dan even sampai sekarang maa suka request kat nyang aaqilah nak kopi. kalau nenek aaqilah dengar mesti dia bising, sebabnya still mintak kat nenek yang buat.. bla bla blaa "

tak kesahla aaqilah paham ke tak tapi dia pon excited dipping the biskut dalam kopi. tapi dip je laa pastu tinggalla biskut kembang. aku pon cepat-cepat kaut dan makan, sayang tuuu dah le datang dari jauh ni..

kopi panas dan biskut azan akan sentiasa buat aku tesengih sorang dan teringat zaman aku budak-budak. ye betul even sampai sekarang kalau balik lenggeng aku still make a special request kopi nenek. kopi yang nicely mixed, pahit kopi but not too bitter, manis gula but not too sweet. sekarang pon nenek aku takdela larat nak angkat cerek air panas tapi tetap nak buatkan kopi walopon dengan bagi instructions je. shortly after dat, along biskut azan ada dalam bekas tu..

ahaiii, windunya..

You Might Also Like

1 comments

  1. wahh beskut azan!! balik pilah dulu msti borong satu dozen kat kilang dia. tebaek tebaek cicah dgn kopi o / teh o!!

    craving le pulok.

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images