Rollercoaster ride

Saturday, April 08, 2006

I must have at least one entry before today ends.Tinggal berapa jam je lagi nih..

Aku rasa dalam masa 2 hari ni sangat mencabar.Dalam masa kejap je,kalo tuhan nak tunjuk tu semua menda boleh jadi.Hidup kiterang yang selama ni agak harmoni tetiba distracted dengan kedatangan bil.Bole tahan jugak aku usaha menjejak minah sorang ni but to no avail.Everytime I turn it seemed to hit dead ends.Again and again..

Bila aku decide nak buat dek je dengan bil tu,petang semalam hubby email kata another bil sampai.Ni lebih kepada warning kalo aku tak baya atau contact derang within 5 hari ni derang akan amik legal action against me.Aku rasa cam nak nangis pon ada.Bukan setakat beratus pound tu la,tapi lebih kepada hangin gile dengan this person.Rage against the machine.Terus kepala aku rasa berdenyut-denyut.Dahle Julian ni kalo dia tengah pening,dia kasik aku pening sekali dengan kerja-kerja aku..adeh,apakah ini?

Sedih ye aku sedih.Aku rasa aku ni agak baik orngnya.Kenapa orang buat camni kat aku??Mungkin ni balasan,aku maybe tak sedar all these time I did something bad to others.So malam semalam aku pon mengarang email(ayat2 manis nak mintak tong-tong dengan x-housemets kat mesia) baik punya tapi sadly not even a reply until now.

Pagi ni aku pergi hospital dengan hubby,ada glucosa test dengan full blood test.Since dalam family history ada yang menghidap diabetes jadi aku kena amik la test ni.Lagipon asian ethnic ni memang berpotensi besar untuk kena diabetes,aku kira sebab diet kita jugak.Tapi seblom tu aku kena start posa dari midnite,kalo bole pon minum plain water je.Punya la lapar pegi hospital tadi.Had my blood first taken at 9,then dia kasik glucose dengan a small bottle of plain water untuk minum.Lepas 2 jam amik darah lagi.According to nurse yang amik darah aku tu,dia kata nak tengok camne body tindakbalas dengan glucose lepas long hours of fasting(tak silap aku le).Yang besnya lepas habis test,derang serve kiterang dengan light refreshment,had tuna sandwich,tea untuk aku dan hubby minum cold milk and even ice cream and jelly.Ye,free!!

Balik uni dalam pkl 12 lebih camtu,hari hujan dengan lebat plak tu.Aduss sejuknya..

Aku takan biarkan hal-hal bil yang menyakitkan hati ni keeps ruining my birthday.Petang aku sangat bz,lepas keje kiterang pegi starbucks nak beli kek slice yang aku mintak kat hubby.Pastu beli barang dapur sket untuk minggu depan since hubby kena attend spesel seminar during weekend, kesian dia..










Birthday dinner menu:

Kuetiaw goreng
Juice
Tortilla chips
My slice of choc delicante cake

p/s: *Awak dearest sangat terima kaseh*Sue,aiyo gamba sangat "cuns" terkejut aku tengok,anyway thanks sgt =)*Thanks thanks thanks*

You Might Also Like

5 comments

  1. happy bday.. terlambat...
    erm
    i hope you don't go to jail..
    if you do, just don't drop your soap

    ReplyDelete
  2. thanks titi,
    gua tamo pegi jail jugak
    uwaaaaa

    ReplyDelete
  3. HAPPY BELATED BIRTHDAY!!!!!!!!!!!! sabar bebyk ok? doa kat Allah minta petunjuk and hidayah.. take care girl.. oopss! take care mom2B!!

    ReplyDelete
  4. tamau la "furious" sgt ja.. think of the happy thoughts! (pandai je aku, tp kalo aku pun hangin jugak!!)... harap2 ko xmasuk jail. jauh sgt nak visit kalo kat soton nun. kalo stakat sg. buloh buleh la.. =p

    hope u had a great one! mwahs.

    ReplyDelete
  5. selamat lambat hari lahir ke-26. kat sana dapat pree erk lepas test glukose. Negara maju tu, kat sini jgn harap. Tunggu 2020, kalau takder gak, tunggu kucing menggonggong tulang.

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images