jalan-jalan kota metropolitan

Sunday, April 23, 2006

semalam yang memenatkan tapi bes bes

an unsurprisingly planned trip jalan-jalan to london.tiket bas yang lagi mahal dari this coming sabtu punya tiket tapi bila lagi nak merayau dengan kawan-kawan.aku tengok hubby eppy je since kawan dia ada sini.dengarnya ada lagi kawan dia is coming minggu ni,so eppy lagi dia.aku?? tumpang epiness dia dah le.his frens are my frens too..

semalam punya rayau-rayau,kiterang tried not to repeat it next week,excluding some of other wajib places macam malaysian hall(selera sendiri) and oxford street.memula sampai kiterang tunggu min n effa kat starbucks tp went a lil bit confused sebab ada 2 starbucks.satu tu cam mini starbucks,probnya both dekat dengan entrance victoria station.sambil tunggu sambil minum hot choc.hubby dengan eksyennya pakai tshirt dgn sweater adidas dia je,lepas dia tgk forecast.walhal sejuuukkk tho matahari bersinar dengan gagahnya..

sesampainya min n effa,kiterang terus gerak ke portobello market.kali ni aku blaja satu menda baru.rupanya dari notting hill pon bole sampai portobello market tapi dari arah belakang,as we started off with antique market first.last time aku turun kat ladbroke grove dan start dari sebelah lain.sedar tak sedar jauh jugak jalan.kat sini ada satu kedai makan mesian ye,nama dia makan.kiterang sumer dah makan situ kecuali hubby.tengok je tapi tak singgah.tak kebulo lagi..geram je aku tengok buah tapi tadela beli sangat pon.ikutkan hati aku nak bawak balik sotong ke southampton hahahaha cuma yang frust sket,aku tak dapat carik kain yang cun nak buat baju raya tahun ni..

bila tunggu tube nak ke next pitstop baru la terasa sakit-sakit kaki ni.jauh sebenanya jalan kat market tu.sumer orang pon dah mula kebulo..kiterang gerak ke malaysian hall dengan harapan bunga-bunga dapat makan best dan alhamdulillah dapat.akhirnya,dapat jugak aku menikmati kuetiaw goreng yang kutunggu-tunggu selama ni.visit yang ke-3.hubby terus memberikan komentar-komentar lawak dia,betapa puas hatinya aku dapat kuetiaw goreng nih.tapi sebelom tu,sumer orang teliur bila nasi goreng min sampai..nampak bes!!

pastu since tade tujuan sangat,maka kiterang pon menuju ke hard rock cafe.aku pon tak penah sampai lagi ni.seperti biasa,hard rock ni memang suka duduk kat tempat-tempat tersorok sket.nasib baik tak susah sangat nak carik.tade beli apa pon,rasa sayang duit lak hehe

lepas tu,menuju le kiterang ke oxford street,since tatau nak gi mana dah.nak jejalan kat park pon penat rasanya.seblom balik lepak minom sambil rehat kaki kat area victoria station..puh,lega rasanya..

nampaknya masa belalu dengan pantas sekali.seda tak seda it's nearly departing time.seketika terasa cam kat mesia,setelah buat starbucks situ cam kiterang punya.aku rasa kiterang cakap punya kuat,tu tak masuk laki2 orang ni gelak lagi..bila klua dari kedai baru teseda,hmm bukan kat kl..

sedih gak rasa nak balik.pasni tatau berapa bulan baru jumpa kekawan balik.pape hal pon,credits to min n effa sebab sesama lepak.huhuhuhu jeles derang nak balik kl dah.

kiterang?tunggu lagi beberapa bulan..insyaAllah

You Might Also Like

3 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images