Camne aku utilize cuti nih??

Tuesday, April 18, 2006

Isnin malam.Esok selasa dah.Tinggal lagi satu hari je cuti aku..

Mesti orang kata,uih besnya cuti sampai 4 hari in a row.Best memang best,maklumlah nak dapat merasa cuti sehari cam kat mesia sket punya susah,sekali dapat merasa le nikmat cuti.Tapi kalo dipikekan balik,apa aku dah buat?Memang rehat-serehatnya..Kita tengok balik:

Thursday
Hari yang sungguh tak memberansangkan,not even a produktif day.Kiterang plan nak klua jejalan city,lagipon hubby cakap kedai dah start sale.Tapi we're stucked at home becoz of BT(british telecom),bukan pasal bil ye kawan-kawan.Aku call BT last week pasal nak return wireless modem dan handphone yang aku baru dapat dalam 1week++.bukan sebab tak puas hati,in fact kiterang sangat epi since ada kemudahan wireless kat umah.cuma rasa malas nak menambahkan bil yang sedia ada,dahle dia kasi aku hp motorola razr cam hubby,aku kurang kenan le.cuba kasi sony ericsson ke,paling koman pon d600 samsung ke,okie je hehehehe
Mamat yang supposenya pick up package aku tu tak datang-datang,aku pon tatau kenapa.Nampaknya kena reschedule,sigh..

Friday
Kiterang ingat nak gi portsmouth untuk shopping kasut pesanan kawan-kawan plus barang-barang baby.another unfortunate day,rupanya ada kerja-kerja maintenance plak took place.Kalo nak ke portsmouth,kena naik train sampai fareham pastu perkhidmatan bas provided ganti tren yang tade service tu.Pike-pike malas plak nak turun naik tren+bus,jadi kiterang decided nak husya baby stuffs kat sini je.Masuk toys'r'us,tengok stroller,baby cod,quilt,bed,bla bla bla..then mamas n papas last sekali mothercare.kesimpulannya mahal oo..We have no idea how much stroller'll cost ya in mesia.cheaper ke?lagi mahal ke??Tapi kiterang dah settle dgn beli baju2 yg patut,comey hehehe From my survey,kalo beli branded punya stroller sini slightly murah..adeh,sapa ada info,please let me know eh

Saturday
Nampaknya another trip to city,sampai aku pon tak ingat buat apa pegi sana lagi hehehe

Sunday
Bangun lambat yeeaa Hari ni Easter Sunday,kitereang duduk diam-diam kat umah je,lagipon kedai semua tutup.

Monday
Sedar tak sedar Isnin dah ye.Pegi kedai Arab shopping barang-barang makanan sket,antara menda yang aku berjaya dapatkan kicap cap kipas udang lemak manis,sos cili tambahan sebab ada orang tu sos adalah wajib dalam setiap meal dia,cili api,tepung beras,asam jawa,apa lagi eh..ye first time aku beli beef sebab berangan nak makan daging goreng kunyit..esok bole masak yeaa chicken legs-aku plan nak bakar ayam nandos waktu member hubby datang hehe. Pastu kiterang gi asda beli lagi barang dapo..At the moment aku dengan projek karipap aku tatau le bila bole siap..

Extra notes
Keje aku asyik membelek blog-blog orang yang post resipi dgn buku jamie oliver yang aku berjaya beli itu hari.dalam kepala ni berangan le nak try tu,try ini..hehehe tengokla jika kerajinan tahap melampau.
Tengok gamba masakan orang ni,sedar betapa windunya aku nak makan mesian stuffs huhuhuhu hehari masak sendiri,kekadang nak jugak orang masakkan.. =

miss maggi goreng,kuetiaw sup,nasi lemak sek 3,makan burger daging/ayam kat mcd,kfc(walopon aku tak hantu),kerpok lekor,cendol,teh ais kaw punya,ikan bakar esp kat umbai,char kue tiaw kj,little penang,mom's sup ikan merah..list takan habis ler

Cam hubby cakap,"eleh tengok orang makan nak makan,tapi dah dapat makan kang tak temakan.." hehehe

You Might Also Like

1 comments

  1. Stroller amat la mahal di sini. Kesimpulan US lebih murah berbanding Malaysia. Harga stroller anak aku di Malaysia berharga RM1300. Tetapi di US RM400. Mungkin di UK tak banyak beza dgn US dan Flight juga tidak dianggap sebagai Beg (tapi keperluan).

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images