si nakal

Wednesday, April 22, 2009

aku main game teka/baca dengan aaqilah. out of 5 words yang aku tulis dia berjaya teka/baca/reckoned the first 3. bole laa tu kan hahaha

cbeebies
scrubs
tesco
asda
argos


mula-mula tu aku tak berapa perasan sangat, ingatkan dia main suka-suka sebut tapi dia boleh recognize kebanyakan kedai dan brands. mula-mula aku agak teruja hahaha, wah aaqilah dah boleh membaca ke. tapi sebenarnya kan, dia kenal dari segi kaler, font dan rupa bentuk. jadi patutlah aaqilah suka pakai cantik-cantik. bila tanya nak pergi mana, sopping jawabnya. ish sukati noo..

kalau tetiba aaqilah boleh membaca aku dah terkejut sakan sakit jantung sebab over excited. pastu mulalah memikirkan education plan untuk aaqilah pulak, chelamak hahahahaha

kadang-kadang tu aku ada sedikit risau memikirkan tentang necessity nursery untuk aaqilah. yelah, baik untuk development dia as in social skills, bahasa dan semestinya belajar huruf dan numbers. bukannya nak hantar hari-hari pon, adalah dalam 1-2 days in week. sini nurserynya mahal ooo. kalu belajar dengan kiterang boleh tahan mengada dan ikut mood. nak belajar abc pon asik skip je ke huruf yang dia suka. seronok je aku baca blog orang anak dah pandai macam-macam =)

tapi kan aku rasa takpelah aaqilah tak ke sekolah lagi. once dia ke sekolah esok, maknanya dia akan in the education system for the next 12-13 years non stop. sementara ni, let her be in child mode as long as she can. membesar tanpa paksaan dan pressure dalam pembelajaran. ye, usaha untuk yang terbaik itu a must tapi harapnya tidak sampai menjadi burden kepada dia pulak. (ayat menyedapkan diri sendiri hehehe)

tapi aku rasa macam elok jugak letak dia kat nursery sehari dua. asik ngamok je kat kiterang, lately dia sudah sayang uncle. padahal baru la jumpa for like 2,3 rd time dalam beberapa bulan ni. sudah pandai ye untuk pegi approach budak-budak..

entah-entah memang aaqilah kena duduk nursery pasni, sapa tau kan..

You Might Also Like

3 comments

  1. yey credit untuk aaqillah yg dah pandai baca

    ReplyDelete
  2. cuba bagi dia jaga remote tv.. tgk dia ingat tak canel katun yg mana...huahhahha

    ReplyDelete
  3. tq tq.. hehe technicallynya baca le tu lebih kurang hehehehe

    memang tak igt channel mana, dahle 3 digit, tau nama channel saja. pasni bole la nyakat camtu plak hahahaha

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images