one fine day

Tuesday, April 07, 2009

welcome to the big big world, as it began 29 years ago.

satu tahun berlalu pergi, dan satu tahun saja lagi (insyaAllah) sebelum menginjak thirty. sebenarnya dari tadi aku duk staring at the screen, sambil mencari ayat dan memujuk idea. well, half was written in english, tapi macam haram je. tak best langsung bunyinya.

turning 30 and turning 20 adalah sangat tidak sama perasaannya. waktu 20 dulu adalah lebih relaks seperti terasa aku masih punya banyak masa. bila close to 30 adalah sedikit gelabah mengenangkan apa yang aku achieved dan apa yang aku ada. gelabah bila tinggal setahun untuk cuba dapat close to apa yang pernah aku aim. ye aku ini ambitious dan career driven yang boleh tahan.

tapi yang ajaibnya aku rasa makin cool down, less worries pasal benda-benda remeh, dan tak rasa untuk impress orang, kecuali job interview. does it mean that i am more matured? jika ye, alhamdulillah.

sebut pasal achievement, ia tidak limit pada berapa big bucks kau bawa pulang setiap hujung bulan atau berapa tinggi tahap education. education determines kejayaan, dengan syarat usaha dan kemudian rezeki yang telah tuhan tetapkan. dengan pendidikan juga menjadikan kau manusia yang lebih baik dan bertamadun. aku tidak punya big savings, juga tidak earn big bucks di hujung bulan. tapi aku sangat bersyukur kerana punya keluarga yang bahagia, parents yang beri aku freedom dengan bijaksana, husband yang sangat comforting (listnya sangat panjang haha), aaqilah yang seperti makna namanya, dikurniakan kesihatan yang menyenangkan dan at least aku dapat apa yang aku nak, somehow. walaupun tidak grande tapi ye menyenangkan.

are you sincerely happy?

alhamdulillah.. =D

tanti auguri


piece of cheesecake, originally uploaded by hasniza.

You Might Also Like

3 comments

  1. owwhh my..cheese cake?

    ReplyDelete
  2. iye jue cheesecake, senang je nak buatnya. nanti aku buat spesel entri ekekekeke

    ReplyDelete
  3. erkk.. aku tanak komen pasal umo.. sb aku duk byg dulu klu umo 30 aku dah ada kdai..hihihi. so ada setaun lg nk capai taget zaman skolah..hihihihi..

    itew ciss kek.. aku tirguda..hhihiih.. klu lah dkat. mau aku serbu umah ko..

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images