midwife day

Friday, April 24, 2009

recently aku ada appointment dengan midwife. biasalah dalam peringkat tengah-tengah ni, jumpa pun dalam 4-6 weeks sekali.

mula-mula aku cheated urine sample, pada aku la. konon-kononnya nak minum air banyak dalam minggu ni, tapi tetap macam tak berapa cukup juga. jadi malam sebelum dan pagi sebelum aku minum la air banyak-banyak. disebabkan aku rasa nak ke toilet lagi waktu on the way ke health service, aku buang urine sample yang aku bawak dari rumah dan ganti baru. komen midwife, ni air tap ke ni. bukannya apa, dah dua kali yang lepas asyik ada protein traced je. kali ni, crystal clear =)

aku ada mengadu kadang-kadang rasa mengah especially lepas makan. dari pengalaman lepas, tak patut berlaku lagi, si kecik itu masih ada banyak lagi space. mungkin simptom anemic, tapi dari iron test yang aku buat awal-awal ari tu resultnya cantek saja. aku pun takde penat-penat tak tentu pasal. jadi dia suggested sila la jumpa gp kalau berterusan rasa mengah. dan juga kena amik darah lagi untuk further tests.

aku gained 5 kg in 3 bulan setengah. hmmm... sejak lepas musim pening di awal first 2 months, kemudian pemakanannya kemain lagi huhuhu itu pun mostly orang kata oh, awak ini sangat kecik..

aku bawak aaqilah dan o.h ada sama sebabnya dia nak gi meeting pas aku jumpa midwife itu hari. next time memang elok pegi sorang, dibantainya memunggah toys dalam tong mainan tuu. hyper sungguh huhuhu

aa sekali sekala aku citer pasal pregnancy plak kan kan kan =)

You Might Also Like

3 comments

  1. you are pregnant again?!!
    argh! aku baru tau...

    ReplyDelete
  2. secara indirectly aku dah citer lama dah hahahaha
    tapi kiterang mmg keep it down low saja ;)

    ReplyDelete
  3. ooo patut laa hari mcm tertangkap jer citer dia hehe, congrats! aaqillah ada adik yey best nye, bila laa saya nak ada pulak ni

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images