pindah-memindah

Monday, September 24, 2007

akhirnya setel jugak urusan berpindah rumah hari jumaat lepas.balik je dari keje,the hubby gi semayang jumaat dan aku uruskan aaqilah.kasi makan,mandi dan dah comel-comel aku pon biarkan main sorang kat depan tv.kejap je dah bising.

maklumlah rumah baru kiterang ni tak sampai 10 minit naik bas dah sampai,kalu jalan kaki adalah dalam 15-20 mins dari universiti.jadi dengan mentaliti rumah kat depan tu je,aku pon memang plan nak clearkan freezer dan fridge until the last minit.sebab agak banyak lagi makanan,satu tub eskrem pon ada lagi.abis cair lak tu sebab bila pindah rumah aku telupa nak simpan dem dem.barang makanan kering-kering seperti biskut,rempah ratus,cakes and cookies family,apa-apa saje bukan dalam fridge sebenanya dah masuk kotak dan the hubby dah angkat since isnin dan rabu lagi.should be tak banyak la kan.tapi jangan la expect camtu sebab akhirnya beyond wat i imagined.sempat jugak la aku kasi clear dan cuci pape yang patut kat dapur tu..

sebab tak berapa setel kemas-mengemas dan tatau camne nak angkut tv,maka proses pindah-memindah jadi agak delay.pukul 5 baru la dapat start moving.angkat satu-persatu kotak dan barang,itu la the hubbyku yang gagah perkasa hehehe aku plak?apa lagi,tukang tahan lif sambil mendukung aaqilah.nak-nak since pandai bejalan ni bukan main eksen lagi nak main kat hallway flat yang panjang ni.sebok nak turun.

mula-mula bawak turun semua barang kat level bawah.lepas tu bawak keluar arranged kat belakang kereta.pastu baru kasi susun elok-elok dalam kereta.kesian aku tengok the hubby.then sampai kat rumah baru,kasi keluar barang dulu.aku letak aaqilah kat hallway shaftesbury(rumah baru),sambil tu aku tolong angkat mana-mana aku larat.sori ye neighbors sekalian for any inconvinient caused.lepas kumpulkan barang kat groundfloor,angkat lagi satu persatu naik tangga ke umah kiterang kat first floor.kumpul lagi barang depan rumah,baru tolak masuk one by one.taubat dah tamo pindah randah lagi next year.hopefully next time will be moving for good,angkut barang masuk kontena plak.

tengok jam dah nearly 6.30.dekat nak waktu berbuka dah tu.so we went back to uni,returned kereta dan jalan kaki pergi kedai indian takeaway untuk beli makanan.this's our third time buying food from this shop and it's actually quite good.ari ni kita berbuka ayam tandoori,chilli chicken masala dan roti naan.the hubbynye spesel sket,naan with minced meat.dapat la complementary papedum.sebab ari ni dah bekerja keras,singgah sat kat star fried chicken beli set ayam 3 ketul.bole la buat makan sahur nanti.

ari jumaat tu the hubby no tanjobi.tak sempat nak carik kek pon.lepas buka tu,the hubby dapatla seprise dia.jengjengjeng.suka betul dia.

dalam pukul lapan gitu,kiterang pon jalan kaki le ke umah anom.the hubby nak mintak tolong sawal angkat tv besama,so aku n aaqilah lepak2 le situ sampai derang ni setel.sebelom pukul 10 gitu derang ni dah setel,then the hubby lepak plak layan game 2-3 round.before pukul 11 gitu,sawal tolong antakan kiterang balik ke umah baru.so officiallynya kiterang pon duduk kat shaftesbury avenue sekarang.balik kasi clear katil,pasang cadar dan uruskan aaqilah.aaqilah yang tak tido dari siang terus je tergolek atas katil,tarik2 baju aku ajak tido.tak lama pas makan tu,terus pengsan hehehe.aku pon pengsan sekali,chee cam penat sangat je hehehehe

so the saturday was spent with unpacking and clearing boxes.first thing first,kasi kemas dapur sebab senang nak masak.

up until today,kain baju masih lagi bermaharajalela dalam bilik.at least living hall dah nearly settled.dapur settled.toilet pon settled.kasut-kasut pon settled juga.so sket-sket la kan hehehe.lepas ni bole buat list plak nak beli furniture apa wakakakaka.

suka jugak dengan flat baru ni.dekat dengan portswood,ada banyak kedai dan dekat dah dengan bank aku.kedai halal je ada 2.dekat dengan supermarket tapi supermarket ni posh sket,so mahal sket la price barang-barang dia.

lepas ni kita packing barang nak balik kampung plak la la la la la

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images