Norwegian Wood

Monday, July 09, 2007

setelah sekian lama aku berjaya menghabiskan satu buku yehuuu

salute untuk diri sendiri yang terkedek-kedek nak mengabiskan buku cerita yang dah nak besawang tu. aku beli last year kat charity shop,bole dapat murah-murah tapi yang ni tadela murah sangat maybe sebab good review atau kedai tu memang tak berapa murah.
sebenanya bukannya apa, aku kena la menyemai hobi membaca ni balik, towards end of this month kan the anticipating book of the year nak release, tebal tuu 700 pages. apa la sangat buku tak sampai 400 pages ni. tapi aku rasa ada ke masa agaknya nak re-read no 6, kena kasi refresh kata orang, baru masyuukk hehehe

ari tu aku travel dengan ditemani ipod nano the hubby, after 2,3 weeks aku was accompanied by book. cuma amik masa lebih dari orang lain sebab aku cuma layan bila keadaan stationary. waktu tunggu bas, ye. waktu bas berenti amik orang, yap. waktu bas berenti kat traffic light, yap too. waktu bas berjalan aku mampu pegang je. sebabnya aku ni jenis tak bole membaca/tengok tv/buat menda lain bila dalam kenderaan bergerak. gerenti pening hingga menyebabkan mabuk. tapi tidur tadehal.


ok ok.review of the book dari aku..

aku rasa macam kita tengok jdorama/movies/anime jepun ni, aku kira japanese ni into the details le. macam menda yang kita tak terpike sebab tu aku suka layan, bole belaja. cuma citer ni more focus into western literature, lagu2 omputih 60-an sebab citernya berkisar pada zaman tu. citer pasal budak univeristy zaman hujung 60-an, relationship, friendship, cinta situ sana sini,bunuh diri, promiscuous lifestyle, mogok student, etc etc.


bahasanya indah, straight forward, dan juga alih bahasa dari bahasa jepun. seb baik aku tak lost in translation lak. citernya simple je, tapi kedetail-an pasal particular menda menyebabkan jadi tebal dekat 400 muka ni. wit, yang pasti walopon agak slow start tapi peak dia agak cepat dan berjaya mantain sampai abis hehe

aku tak pernah melayan buku romance omputeh seblom ni cam judith mcnaught/danielle steel/mills n boon/seangkatan jadi aku tatau camne derang describe when it comes to explicit scenes. dalam buku-buku hantu remaja yang aku layan zaman budak-budak dulu biase la adat omputih, tu ada la sket-sket tapi berpadanan dengan remaja zaman aku tu la. memula aku rasa agak terkejut dengan betapa open dan modern thinking-nya orang jepon ni, walupon 60-an. memang tak macam oshin. memula tu malu-malu nak baca, lepas tu layan jugak ye hmmmm akakakakakaa maybe sebab cite ni took place kat tokyo so agaknya la. atau maybe aku ni naif kut hehehe extra comment: strictly, strictly 18.

kalau sesekali nak something yang berlainan, ni a good stuff to read =)

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images