cerita makan di hujung minggu

Monday, July 02, 2007

sekarang fruit-cocktail mode. hari-hari mimpi makan cocktail. diced fruit dalam tin, lemak-lemak susu sejat, putih cantik susu segar, nyum nyum. aku bayangkan je la cam makan cendol, yela dapat cendol sini dah macam magis. nak buat pon senang, aaqilah pon suka. well, sebenanya aaqilah tu asal suap je dia ngap..

semalam adalah demam pulut bersama sambal ikan bilis. new learner, an idiot's guide to cook pulut. aku call mak tanya cara-cara memasak pulut. sebab dah tebayang pulut sambal depan mata, mmm sedapppnnye. mana dapat beras pulut? last time pesan suh mak aku bawak, cakap hmm teringin le nak makan breakfast pulut, mak bawak le sket bole masak sini. mak aku bawak sebeg kecik which at first i thought quite ridiculous. sapa nak ngabiskan ni nanti, quoted aku waktu itu. kalau le aku tau memang kiterang demam gini, 2-3 beg pon ok lagi. satu je yang kurang, dessicated kelapa yang fresh. sini adalah tapi dried punya. still, substitute tetap ada. brunch pulut dengan sambal, tak sampai petang dah habis. terus rendam lagi pulut sebab aku plan nak bawak bekal gi opis. malam kita layan bihun soto lak. citer bab makan ni never ending story le kan.

itu la citernya. cerita makan di hujung minggu.

the libertines layan gak =) sesapa mau try. sangat ketinggalan le aku ni. the hubby terus nak beli cd, atau dl saja lah hehe istilah beli adalah untuk old skool bands, atau worth-ur-money-buy

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images