pancake pancake

Thursday, August 03, 2006

semakin menghampiri ke penghujung pantang aku,semakin sakan food-craving aku juga.last time waktu mak aku kat sini,dia tergelak bila aku mintak dia masakkan lempeng atau in englishnya pancake.hubby memula eksyen,tapi bila aku kasi idea dia makan dengan sambal ikan bilis,terus diordernya jugak.cuma lempeng kiterang tu simply tepung,a pinch of salt dan mix dengan air.bila masak tu greasekan pan dengan butter,baru la ada rasa lemak-lemak butter gitu..

tapi hari ni,aku sesaja try pancake resepi orang sini.kenapa aku cakap orang sini,sebabnya resepi dia aku amik dari website org putih hehehe ni sumer gara-gara anum citer kebes-an pancake kat little chef sampaikan derang ni drive ke bournemouth nak pegi little chef punya pasal.little chef ni restoran yang selalunya ada kat services,ala macam rnr kat tepi highway tu.

cuma hari ni aku layan dengan gula,seperti mana aku makan lempeng mak aku.pasni kita lebih banyakkan sesi ekperimentasi dengan toppingnya pulak =)

pic:: courtesy of bbc

You Might Also Like

2 comments

  1. ya allah misya, terus terliur rasa nak makan pancake

    ReplyDelete
  2. ajak le en haris pegi mkn hehe ke nak resepi kita leh kasi

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images