hey bagan lalang

Wednesday, July 21, 2010

eaterie: restoran terapung, bagan lalang

jumaat malam minggu lepas adalah trip yang tidak disangka ke bagan lalang. nak carik kedai seafood bes, itulah plannya. aku pulak kebetulan ada kat semenyih, macam bulan jatuh ke riba la. rezeki puasa ganti.

aku ada dengar macam-macam review pasal bagan lalang, ada kata sedap, ada pulak on the contrary. pendek kata tepuk dada tanya selera. ada orang kata kedai yang di sana, ada pulak yang tu. mostly tak cakap kedai mana, jadi rezeki kaulah kalau dapat tempat yang sedap. jadi taktik biasa ialah tengok kat mana semut hurung. ramai orang tu insyaAllah sedap. dapat pulak tempat cantik, agaknya sought after nih.

since gerak dari semenyih je dah past 8.30, sampai sana nearly 10. eh, seriously macam lambat kan, tapi pengunjung tetap come and go macam kiterang. keluar kereta je angin sikit punya kuat, takde sepoi-sepoi bahasa. langsung tak sopan. ok, aku ingatkan sebab kita memang betul-betul tepi laut, which is memang betul-betul tepi laut. angin dan diikuti titis-titis hujan. cepat-cepat berlari masuk kedai, dan terus berdiri once we spot an empty table. rupanya ribut mengganas laa..

takdelah makan dalam hujan, tapi lambat sikitlah proses amik ordernya. personally aku rasa boleh datang lagi =)



You Might Also Like

2 comments

  1. berapa total RM yg ko makan tu..tempting weh

    ReplyDelete
  2. 5 adults, 1 kid, 1 baby, order untuk 2-3 orang mkn, plus sayur

    total tak silap 130++

    wat u think?

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images