mimpi syahdu.. Dùn Èideann

Monday, July 12, 2010

angin takde, ribut takde, baru-baru ni boleh pulak aku bermimpikan edinburgh

citernya camni, aku tatau aku buat apa kat sana, tapi macam wandering around. aku tak taulah tempat tu kat mana, but it became familiar. bila aku merayau tu, macam tau nak ke mana. bila naik bas tu macam reti je. lama-lama tu aku baru perasan.

aku sendiri macam dah lupa dengan edinburgh. tempat jatuh inikan dikenang, inikan pula tempat yang kasi aku macam-macam pengalaman yang tak boleh untuk ditrade dengan apa pon. dalam sedar tak sedar tu mungkin aku sendiri yang rindu. rindu ke? kalau tak rindu pun ada perasaan syahdu huhuhuhu..

despite everything, the acceptance was always a highly regard to o.h. katanya senang ke awak nak dapat sebabnya aku selalu kata, whatever it is, it's a business to uni. mestilah dia welcome students especially international.

dalam tempoh setahun tu, i've learned a lot. southampton is the place where our journey begins, but edinburgh is where i stand alone. pintu edinburgh somehow ialah aku hari ni.

after 5 years.. aku miss the unpredictable weather. aku miss its surrounding. aku miss the picturesque of medieval and georgian architecture. aku miss kebab palmyra yang tak boleh ditandingi mana-mana kedai kebab kat soton. aku miss the biting coldness. aku miss nasi kari masjid. aku miss deretan highstreet shops kat princes street. aku miss scottish english yang pelik tu. aku miss uni. aku miss fort kinnaird. paling absurd aku miss scotland.

kalaulah aku owner dslr time ni, uuu jangankan air mata aku meleleh (sebelah je), air mata korang-korang pon mengalir sama hehehe

cool tau sapa-sapa yang nak melancong tu, pergilah edinburgh.serius, cantek gila. ah benci i ;(





















You Might Also Like

1 comments

  1. Sgt2 setuju....aku yg pi sana 2 kali pun...terindu2..apatah lagi ko yg dok sana setahun...kira ko rindu Edinburgh...aku rindu Newcastle upon Tyne ; haisshh...bila laa nak leh lepak lg kat sinun :(

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images