mango passion fruit

Monday, July 07, 2008




mango passion fruit
Originally uploaded by budakbijak


by: aaqilah a.i

hiii. rasa agak lama tak klua muka saya. maa selalu cakap dia tersangatla jarang punya kesempatan untuk upload gamba, tak seperti ayah. saya rasa maa tengah not in the mood kut, sebab penat agaknya. memang laa tak nampak fizikalnya penat tapi mentallynya tak bape fresh tuu. lagipon saya suka mengacau once saya nampak maa duduk kat depan pc dia. ayah tengah ngadap pc, maa juga nak ngadap pc takkan saya dibiarkan main sorang kat bawah. not fair. mesti kat atas meja dan facing to pc adalah jauh lebih seronok dari main blocks atau main conteng-conteng kertas kat bawah. saya sangat suka main conteng-conteng atau baca buku bila maa or ayah ada sama. saya juga suka main masak-masak. saya sangat suka duduk atas kaunter bila maa masak. walopon maa kata aaqilah, bahaya tapi saya suka tengok maa masak. maa ada ajar saya memasak. dia pon cerita bahan-bahan bila dia masak, berapa lama kena tunggu, dont's and do's bila masak. saya rasa cooking ni seronok. jadi saya points to apa-apa yang saya nampak menarik. selalu maa akan kasi sudip dan mangkuk jadi saya bole pretend masak-masak. kalau mood saya baik saya suka. kalau tak, saya tunjuk-tunjuk lagi supaya maa bole terus cari apa saya nak, saya pon tak perlu turun dari kaunter. sebenanya maa tak berapa suka saya duduk atas kaunter sebabnya saya ni suka nak usik semua benda.

saya suka buat mess juga sikit-sikit. ayah selalu bising-bising sebab aaqilah suka sepah-sepah. tapi sekarang saya dah pandai buang rubbish dalam bin. cuma ayah kata kena tengok sebab aaqilah suka buang benda, kang ntah2 apa semua habis masuk bin.

jadi itu laa lebih kurang cerita saya. saya dah lama tak klua rumah ari tu sebab ayah chicken pox. maa kata aaqilah kena stay jugak takut menyebarkan virus pada orang lain. bosannya duduk dalam rumah tak klua jalan-jalan. tapi sekarang dah ok, alhamdulillah.

maa kata nak send saya ke sekolah lepas ni. camne agaknya sekolah. seronok tak? tapi saya rasa seronok kut sebab ada ramai kawan-kawan. tapi tunggu green light dari ayah dulu. atau kalau ayah back to work dan maa juga working saya kena laa pergi sekolah.

oh macam-macam saya nak cerita lagi tapi maa kata it's enuff for today laa aaqilah. nanti saya cerita lagi laa ye.

bye-bye

You Might Also Like

3 comments

  1. dah pandai buat blog entry..?
    bagus bagus.

    ReplyDelete
  2. aaqilah nak pegi skolah dah?? wahhh ckp omputih slang-melang la nnti..!! nanti bole ajar qisqis pulak ok?

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images