lifetime commitment

Wednesday, March 14, 2007

it's truly wonderful witnessing our lifetime commitment growing up. tak caya tanya la sesapa yang dah experienced.

aaqilah ni memang suka makan. in fact semua menda nak makan, apart from foods, dia nak makan wayar, kerusi, bucu meja, ibu jari kaki. all babies tend to like wires. menda-menda yang terjuntai ni bagi dia menarik. though toys dia colourful, wayar kaler hitam tu jugak yang dia aim. lagi aku jerit aaqilah, no! no! lagi laju dia dia gerak nak capai dan makan..

since ari tu aku kena lecture pasal bab pemakanan, so far quite a few i've tried and experimented on aaqilah. yoghurt suka, suka (me hates yoghurt euw). pisang juga suka. nasi ok-ok. potato ok-ok jugak. roti suka. veggie nampaknya ok. pendek kata apa aku makan aku dah start kasi dia makan jugak, cuma kalu pedas atau telalu berperasa tu aku tak kasi sangat lagi. kadang-kadang memang aku agak kemalasan nak masak aaqilahnye food huhuhu (eii tak baik tu) tapi kena ingat ini komitmen sampai mati oo..

lupa nak cerita, kenapa baby jangan delay kasi makan. health advisor ni citer la, bila baby ni chew food, secara tak langsung akan stimulate muscle-muscle yang berkaitan. kalu tak adalah dikhuatiri akan melambatkan budak bercakap. haaa ilmiah tak hehehe



one of my favs and still is

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images