where do i belong??

Monday, June 19, 2006

semalam,aku pergi ke bbq mesian family kat sini.since last week,anum(neighbor depan umah) ajak kiterang pegi,dan ada lagi satu family invite jugak,so aku pegi la.terasa macam nak making new frens gitu..hubby tak pegi,dia tengah bz nak siapkan 9-month report dia.so aku sebagai sole representative.

majlis bbq tu dibuat kat satu rumah malaysian ni,abg ni not a student.dengarnya dia antara top management dalam british american tobacco co,dan kawasan rumah dia nice bangat,ala-ala wisteria lane.yela,mana tak besar,garden dia bole menempatkan almost 30 to 40 adults kut..

sebelom pergi aku ada perasaan yang aku akan sangap.mm bole tahan jugak la.most of the malaysians there aku tak penah nampak apa lagi jumpa.yang aku kenal bole kira dengan jari.so aku cuma sengih-sengih dan salam-salam sambil ikut anum.malu tu malu jugak la tapi belasah je la.aku could sense satu macam pandangan pelik derang bila some of them got to know that we've been here for 1/2 year already.typical typical..aku rasa lega bila ternampak kak chom,ada jugak orang nak borak.

majlis dimulakan dengan orang lelaki semayang asar n baca yasin,some of the ladies joined too dan ada jugak yang mulakan dengan makan.aku join geng makan hehehe aku amik beehun,mash potato and udang panggang.ayam nampak tempting tapi besar sangat potongannya,tapi aku amik jugak,nak rasa which aku end up tak abis pon.tho memula rasa lapar tapi macam tak bole nak makan.kalu hubby ada mesti dia dah melantak sakan,nak-nak ayam bbq.

ada jugak lucky draw,dengan aku menang satu.sungguh tak sangka keluarga effirul dapat lucky draw.derang ni siap ada amik gamba kenang-kenangan,maklumla ada beberapa family nak balik mesia for good dah.daripada ramai2 yang aku kenal-kenal tu hampir sumer tinggal kat area mesian tinggal,broadlands.orang tu neighbor orang ni,dia tu tinggal flat atas dia ni.patut aa tight..

apa yang bole aku concludekan.dari mula lagi aku rasa aku tak belong dalam community ni,ntah la tapi mungkin masa tak sampai lagi?aku sendiri ngak sure.memang rasa agak isolated bila kita baru kahwin dan baru nak ada anak,tapi still quite young both to them and ourselves.aku kira aku la wife paling muda,sampai orang ingat aku ni budak undergrad.sumer orang macam kakak pada aku,apa lagi nak rasa macam kawan.some friendship bole berjaya macam kakak dan kawan dan memang i'm struggling.

being 26,aku rasa tak belong to memana group.undergrad jauh sekali,family tak tercapai lagi.aku pon tak rasa nak terlalu rapat sangat kut.dari pengalaman beberapa bulan kerja ni,aku rasa comfortable dengan how 'well' aku mingle dengan orang kat opis.sama jugak,lepak dengan orang yang jauh lagi tua dari aku pon ada,sebaya aku pon ada jugak..even younger dari aku pon ada tapi aku selesa dan senang.getting to know one of mesians sini,dia selalu lepak library buat kerja dia buatkan aku miss family aku kat mesia.sbb kakak ni macam maklang aku,openness dan kewl.nak-nak orang seremban,lagi laa..

aku sangat-sangat thankful yang hubby is my greatest friend,my besfriend.sebab dia aku sentiasa rasa punya kawan..

You Might Also Like

1 comments

  1. yek eleh.. org ckp tak payah pegi nak pegi jugak.. tinggalkan aku sesorang nih... sanggup tuh....

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images