new year party

Monday, January 09, 2006

semalam,for the first time kiterang pegi edwina's new year gathering.antara sebab kenapa derang delay gath ni yela sebab students still on vacation dan tak balik-balik lagi dari kampung memasing..aku rasa kalau derang buat jugak 1.1 ari tu ada berapa kerat je datang..memang ada berapa kerat je datang semalam pon..hmmm

weekend minggu kiterang baru sampai ari tu,sebenanya dah ada party untuk newcomer,tapi kiterang malas nak pegi since malu-malu segan,maklumlah baru 2-3 hari je sampai sini.sampai subwarden datang bilik invite kiterang pegi tapi disebabkan dia nampak betapa sleepy headnya kiterang ni dia pon cakap tape la..lagipon tatau nak bawak apa..

so,kiranya baru semalamla kiterang baru nak kenal-kenal neighbors sini.aku tau flat depan ni dah kosong since mexican depan ni pindah ke flat lain yang satu floor dengan aku gak.leakage prablem katanya..neighbor sebelah no 13 ni tak penah nampak gak.kiterang cuma kenal talal kat flat 1 sebab dia tolong hubby sort out menda-menda waktu kiterang memula sampai ari tu.pastu jin and san,couple cina yang pindah masuk sebulan pas kiterang,satu floor dengan kiterang(tak sure berapa,19 kut).pastu subwarden momoh sebab beberapa kali jumpa dia mintak kunci.pastu ada beberapa familiar faces yang kiterang angguk-angguk,senyum-senyum je kalo-kalo la terjumpa..

kiterang beli kek dengan apple juice nak bawak pegi perty tu.sampai kat lounge nearly 6.30,aku agak surprise sebab tade orang..pastu datang momoh angkut extra meja nak letak makanan,hubby pon tolong dia sekali.kejap tak lama tu,jin ngan san pon sampai..alamak,takkan ni je kut tskk kiterang pon borak-borak la dengan sumer yang ada.momoh tetiba time tu menjadi seorang yang concern dan friendly,hubby pon cakap kat aku,eeh baik lak dia ni tetiba..

bila kerisauan kiterang makin naik dan rasa 'kalo tak dtg pon tape',tetiba masuk lagi satu couple.yang partnernya pompuan cina terus borak sakan dengan momoh.mamat tu datang approach kiterang sambil perkenalkan diri dia.'hi,i'm vans' dan salam dengan semua orang.yang kelakanya rupanya couple ni lah neighbor kiterang,yang duk kat flat 13..after some time,dia tanya la kiterang sumer ni dari mana,dengan pastu hubby tanya where u from?another seprise aku rasa,oh i'm from italy,but my mom is indonesian.then dengan tak disangka-sangka hubby terus declare,oh my wife suka italy.dia sebok nak gi italy..dengan couple cina tu pon excitedly terus citerkan pengalaman derang gi rome..aku pon excited gak sebenanya hehehe terus bisik-bisik kat hubby nanti kita mintak tips tau hehehehe oh ya,yang pompuan cina duk borak sakan dengan momoh tu girlfriend dia..tak lama pastu dia datang borak kat couple cina tu..

aku rasa jam dah pukul 7.tetiba datang lagi satu couple dengan kawan derang datang bawak pizza.hubby tanya aku,kita bole makan tak pizza tu bila jap je pastu sumer orang bzkan diri sendiri mengisi cawan dan pinggan memasing.aku rasa tak bole nak-nak bila ada sausage,bab-bab daging ni sensitif sket..aku tau hubby terliur bila dia tgk pizza tu,nak-nak lagi kiterang ni agak lapar.aku makan kentang masak chinese style,kek sendiri dan chips dengan bercawan-cawan apple juice yang kiterang sendiri bawak.hubby tak kasi aku minum pepsi walopon aku teringin nak minum sket hehehe last-last aku terasa sangat full dengan apple juice nih..yang klakanya ramai ingat kek yang kiterang bawak tu aku yang baked hahahha kek mark n spencer memang bes!!

borak punya borak sampai tak sedar le yang time flies.aku tgk jam,eeh pkl 9 dah.masa untuk berangkat pulang..

malam semalam kiterang mengenyangkan diri dengan nasi putih,ikan masin masak sambal,telur goreng dengan bayam goreng belacan..

peh,cam kasi menu kat kedai makan je hehe



You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images