rempah ratus kehidupan

Sunday, December 17, 2006



hidup ni kalau mundane je dull jugak kan. once in a while, drama perlu diadakan atau ditakdirkan untuk ada supaya life kite more merrier. aku rasa hari ni bole tahan dramanya.

hubby pegi main bola pagi tadi. tho tido pukul 6.30 pagi, tekeja-keja dia siap nak pegi main bola jugak. takut gemuk katanya. aku lak tido pengsan sampai noon, as usual le tu. itu pon aaqilah dah bising-bising, mak wake up, wake up hehehe then, bersihkan aaqilah, kasi dia makan, masak bubur untuk aaqilah, reheat bihun last nite sambil tetiba rajin nak buat iced lime. tetiba hubby balik dan all of a sudden dia suggest keluar jejalan pegi city. ironinya aku dah citer-citer kat aaqilah nak bawak dia jejalan pegi kedai siam shops for groceries sket. duduk dalam rumah je jadi sengal jugak aku ni.

on the way to city, kiterang duduk dekat dengan satu couple ni. sweet je, teringat lak zaman memuda bechenta sakan dulu. sambil kiterang pon leka citer-citer, ada beberapa tense moments between them, gaduh-gaduh manja kut. kekadang tu dengar tinggi gak suara mamat ni, yg girl ni pon sayu je suara pujuk. bila turun bas mamat ni jalan laju ke depan. aku yang still dalam bas bising kat kenit, itu la lelaki bla bla bla merajuk le tu bla bla bla dominion le tu bla bla kasi lempang sket bla bla bla

bukannya apa, bila dah sekarang ni aku pon tergelak kalau teringat masa-masa camtu. muda dan kurang sabar. kalau sakit hati tu mulalah cakap yang bukan-bukan, nak kasi orang tu sakit hati juga. kesian jugak aku kat that girl. drama drama..

akhirnya the drama goes back backfired kiterang. on the way balik dalam bas aaqilah tetiba mengamuk. memula dia buat muka mencebik dia, jerit sket je. hubby memula tanggalkan carrier nak tenangkan aaqilah, aik lagi kuat dia jerit. mata dah start berair tuu. nak tambah drama, traffic kebetulan jem sebab orang dan kereta berasak-asak pulang dari tengok bola. aiseh, ni tak bagus ni.

bila aaqilah mengamuk sakan, aku dan hubby tau dia lapa, hubby suh aku kasi dia makan. aku lak reluctant, dalam bas yang agak penuh tu. sebenanya aku malu nak selak baju dan orang nampak =( air mata aaqilah dah mengalir-ngalir. jerit makin kuat. kiterang stop kat portswood, dengan harapan dia akan calm down since dia suka kalau berjalan dan lagi sejuk. tapi lain lak halnya, aaqilah tak stop menangis. sejuk, gelap, dan kiterang bertiga nampaknya kena jalan kaki balik rumah yang still jauh lagi.

aaqilah menangis, aku senyap dan sesekali dengar suara hubby. aku tau dia bengang sebab hesitation pasal kasi aaqilah makan tadi. yang aku lak dengan bengangnya tatau nak marah kat sapa. takkan nak marah kat aaqilah, dia lah kesian dalam drama ni. takkan nak marah kat hubby yang tamo naik bas cepat tadi. jadi marah je la kat diri sendiri.

lama-lama aaqilah pon tetido. dengan sejuk angin petang, aku pon cool off sendiri. terasa bersalah kat aaqilah, kat hubby sebab marah-marah and kutuk dia dalam hati. rasa bodoh sendiri.

jadi inilah drama kehidupan kiterang hari ni. dari gelak ketawa boleh jadi merajuk dan bermasam muka, and again, and again..

p/s: hubby, saya minta maaf ye..

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images