good news and a market survey

Saturday, December 09, 2006

holla back,
we've reached a decision - untuk bisnes dengan lebih produktif!

ye, kenit and misha akan open semula end of the year order, insyaAllah. pada sesiapa yang never heard of this before, kitereang akan amik order kasut semula. last time was quite encouraging. parents aku yang datang sempena aaqilah, memasing balik dengan more than 10 pairs. first ayah aku, plus 6-8 pairs untuk family. then my mom, memang semua orang punya order.

but this time kiterang ingat untuk pergi lebih jauh. nak bisnes dengan lebih serius. it's time to seize this opportunity as part of our income, not only for shoe-luvs and fun anymore. jadi that's the reason of this post, as a market survey on stuffs that we gonna sell. aku pon tade idea adakah blog ini dibaca oleh kawan-kawan sahaja (kawan-kawan yang bz laktu hehe) atau blog readers di luar sana (perasan).

jadi sesiapa yang ingin menjawab survey ini, anda boleh menjawab dalam apa bentuk yang ada suka, short essay, bullet points, apa saja

  1. apakah barang yang most probably orang akan beli, brand name dan berapa yang anda willing to pay (diharap realistic number here)
  2. berapa lama anda sanggup tunggu for your order, soalan ni related dengan no.3
  3. delivery methods - sebelum ni buyers akan amik kat my house since derang ni sumer member-member baik yang besemangat nak amik order memasing.
this is just a market survey, which turns out to be something quite a fun to take to. seperti contoh, aku berminat nak jual handbags, tapi tak sure apakah brand dan price yang orang sanggup beli. yep, memang kat sini derang consider murah, since cheaper dari highstreet shops pon. tapi logiknya aku pike, and after conversion rate semua tu, tadela murah giler. jadi tu la aku nak tau.

cuma untuk kasut, seperti biasa sila tinggalkan pesanan anda di sini pon bole jugak. sbb previous buyers yang lain derang tau apa nak buat, saiz in cm, kasi pada kenit dan kalau ada korang punya wish kiterang akan carikan, kalu tak kiterang akan belikan.

harapnya sukses!

You Might Also Like

5 comments

  1. pergh...skang mau business ka....cantek ar camtuh....sebagai customer yg terdahulu, saya sokong jer...kali ni saya berminat utk meng'order' Camper.....kekekekek...

    tapi part no.2 tuh....gua tade hal tunggu lu org balik...wakakakakka...

    slamats....

    ReplyDelete
  2. teringin jugak nak merasa camper.. heheheheheeee

    handbag nnti aku survey...!!

    baju pun nak..

    sbg customer yg loyal, saye sanggup tunggu....

    semuga sukses ya!

    ReplyDelete
  3. kalu offer baik camper tade hal.kalu sumer ok,dgn barang2 skali aku post kat blog n fp hehehe tima kaseh customers yg loyal!!

    ReplyDelete
  4. bile deadline order ni kak?

    ReplyDelete
  5. as soon as possible le kak,kalu lelama kang kiterang ingat tade org beminat dah

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images