kisah perempuan mengandung

Wednesday, June 10, 2009

mood yang tidak menentu lately nih, the graph seems to fluctuate between the very high and the very low point..

dalam dua minggu lepas, aku ni macam down gile sebab utamanya ialah kerja. memang rasa nak give up (tp bukan sekarang la) lepas ni. kiranya inilah assignment terakhir aku dalam dunia it yang makin bosan ini, cheee.. hari-hari balik muka masam je, ngadap pc cuba untuk sambung kerja tapi blank aje pandangan tu. bosan betullah. hari-hari o.h tanya apa progress, dengan muka masam mencuka itulah jawapan aku. pendek kata terseksa je rasa huhuhu

tapi mid last week dah rasa makin ok. somehow nasihat o.h supaya relax-relax aja dan cuba jaya mula berkesan. daripada blank aku dah mula dapat idea. walaupun to date masih tak jalan seperti yang aku bayangkan, at least aku dah mula nampak hala tuju. oh ya last week juga aku ada meeting in terms of contract aku, apa cerita lepas maternity leave nanti. not so bad aku rasa, mungkin sebelum tu aku dah expect the worst possible outcome. hari jumaat tu pulak aku rasa dah banyak sangat gelak..

tapi semalam aku pun tatau kenapa, dan salah apa, aku rasa macam pening berpusing lepas makan lunch. adakah sebab teh kosong bersama bihun goreng (really??) atau udara yang tidak circulate di dalam lab. seating location aku terletak nun di dalam, dan walaupun aku sit next to window glass tapi bukannya jenis boleh bukak. ada rasa macam nak muntah dan aku mula peluh-peluh. apa lagi, aku pun cakap le kat mamat belakang aku ni, err aku rasa nak sambung kerja kat rumah. pening semacam. terus kemas beg dan chaloo..

pagi ni derang tanya camne aku rasa? ada ok tak. aku siap cerita kat gary ingat nak sambung kerja tapi aku tido je petang semalam. seperti biasa respond yang 'merisaukan' aku, tape tape jangan risau-risau. dari hari tu katanya, don't beat yourself up. err bukanlah saya tak risau, kerja saya bukannya setel lagi pon. mati laa kalu itu jugak tak jalan-jalan dan tade progress yang menyakinkan, betul tak.. being pregnant isn't an excuse..

budak-budak ni lagi bertuah, kata dierang aku punya alasan kukuh untuk balik bila-bila masa bila tak sihat, boleh relaks-relaks dan boleh saja buat kerja kat rumah. ada ka camtu pulak??

macam aku cakap kat budak-budak ni, this time around it's somehow different. sangat hormonal, sangat ill tempered. mujurlah o.h tak layan sangat bila aku berangin tu, kang kalu dua-dua berangin ribut taufan pulak rumah ni. aaqilah le kesian dia terpusing-pusing dalam tornado gile tu.

again, shouldn't be an excuse ye..

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images