incapacitated

Monday, December 17, 2007

this morning i was 1/2 hour late than usual. and that dragged me to almost an hour late. not really a good start indication, please no (aku rasa ni lebih pada mindset kita yang ni not another bad day).

life ni mesti ada ups and downs. takkan monotonous je, mesti kita akan cepat bosan. budak kecik pon pandai bosan inikan kita, it's just that we have the capacity to swallow in the boredom, unlike budak kecik yang selalunya responsive and rebellious. kadang-kadang bila life aku dan kiterang nampak ups dan ups dan makin ups, itu buat aku tiba-tiba risau apakah downsnya nanti sangat shocking steep atau gradually down like the ups.

aku punya persepsi macam ni, bila kita tengah gembira waktu on the way ke atas, harus ingat dan bersedia untuk tetiba akan tekejut atau bakal bersedih untuk events yang tak terjangka. macam budak kecik, kalau terlalu gelak ria kejap lagi menangis le dia. mmm bole tahan betul jugak, jadi kalu anak-anak atau anak-anak sedara anda gelak suka ria, dan lagi dan lagi ingat-ingatkan dia supaya berpada-pada jangan suka-suka sangat, kalu tak kang kejap lagi nangis.

jadi bila kita sedang melalui ups phases, aren't we deserved to be happy? tak gitu cuma bersederhanalah dan beringat di kemudian hari. life is like a sick cycle carousel. tesangatla lifehouse

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images