cerita dalam pantang

Wednesday, July 12, 2006

hari ni aaqilah dah 3 minggu.sedar tak sedar je.health visitor datang visit hari ni,a second visit since last monday.sebab last week aku ada menyuarakan kerisauan pasal aaqilah tu macam jaundiced(kuning) jadi dia decided le untuk follow up.

hehe alhamdulillah,aaqilah dah gained 300gm lagi dalam masa seminggu ni.so skang ni dah dekat 3kg,patutla aku rasa cam dah berat sket hehehe cam bes lak dia, tido-bangun-makan-tido-berak-makan-tido..cuma dia dah mula pandai nak main-main,dah start nak berjaga malam.kadang taktik aku kasi dia bejaga siang jadi jugak bila dia tido je malam,kadang tu tak jadi..maka aku le sangap tamo bangun bila pagi.

since kiterang sendiri-sendiri je seblom ketibaan mak aku,maka aku berpantang pon ala kadar je.memula sekali kiterang dapatkan khidmat nasihat dari mesia.hubby made some calls to mak dia dan mak aku juga pasal apakah yang patut dia masak,apa yg bole dimakan,apa yg tak bole dimakan.nasib baik ikan bilis ari tu ada lagi,so dia gorengkan ikan bilis dan aku makan dengan nasi putih sama pepper.memula aku ingat nak makan byk fruits,tp menurut sumer org buah takleh makan.so tak makan le,cuma aku curik2 jugak kekadang.bukannya apa,aku risau aaa kalu-kalu susah nak poo nanti,seksa oo..

bila parents aku sampei,kiterang dah rasa senang sket.hubby pon tade tekeja-keja nak jaga kiterang dua,dia bole la tekeja-keja settlekan 9 months report dia lak.bekalan milo yang dibawak memang terus aku manfaatkan,bes rasanya dapat minum milo mesia balik.pastu cicah plak dengan biskut hup seng cream crackers import mesia gak,peh bahagia.hehehe mak aku pon tadela strict sgt,sebab dia kata kalu pantang bebetul,pasni-pasni kena jugak pantang beria.untuk aku lak,mesti la suka,tadela boring makan menda sama je.lagi jahat,aku selalu skip pakai stokin(kononnya claim panas,memang betul pon),pastu barut pon pakai petang ke malam je sebab mandi lambat.pendek kata memang sukati aku betul la..ish heharapnya tade pape la aku nih.

pastu nak jadi citer,last week aku dah ikut derang ni bejalan-jalan.sumer org punya la excited nak kuar bejalan-jalan,dan disebabkan aku tamo kena tinggal sesorang kat rumah aku pon ikut la sekali.lagipon pike aku akan mostly spend masa duduk dalam keta instead of jalan-jalan,so aku rasa ok la.hmm mak aku advised suh bawak baju extra,in case kesejukan.dan walopon matahari tegak atas kepala,aku pakai jugak cardigan yg dah dibawak tu.maka kiterang ke stonehenge n swindon..tp bila derang gi portsmouth lak 2 hari pastu,aku dah tamo ikut.tapela..malas nak naik turun tren..

apa lagi ye.baru teringat,health visitor yg datang tadi advise klua le bejalan-jalan to get some fresh air.dia kata kang kena cabin fever lak..


gambar aaqilah yang aku baru amik je tadi.. =D

You Might Also Like

3 comments

  1. memang suke tido Aaqilah nih.....ikut mak dia kot...kekekek

    ReplyDelete
  2. yeaaah.. gua rasa baby lu ikut muka lu kot.. kakkakaka... pasal gua cam tak nampak muka kenit pun..

    ReplyDelete
  3. seriously muke ko ja. tido sememangnye nikmat no.1 dunia. untuk aku le.. ko no.1 lagi ke x? muahs aaqila!

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images