London - first day

Friday, April 15, 2005

sori la,london entry ni memang lama aku nak amik masa nak tulis.sbb meself occupy wit something else at de moment, kena la pandai2 curi masa sket.let me start with pagi kamis.pagi khamis kiterang sampai tu,rasa tak larat nak bangun pon ada.penat.tp sebab nak bejalan,bangun le jugak.siap-siap dan we're off to central.

first thing to do is to buy the travel card.kiterang beli kat kedai dekat dgn brunel u. ni,which owns by indian(kut?), and operates by indians too.fareeza belikan tiket untuk aku sekali as she got 20 pound wit her.dia pon kasi.then 2 indians yang jaga kedai ni,seemed reluctant to accept the money, just becos it's not english pound.wat's wrong with scottish pound.i've been informed that scottish pound pon accepted satu uk.kitorang cakap le,that's all money we got.we just arrived here last nite.dengan beratnya dia amik,pastu aku nampak cam dia highlitekan duit tu dengan colorless highlighter.chee,terhina lak aku rasa.terus mood potong,apa ah

after getting ourselves with the travel card,we headed to the bus stop nearby,waiting fo bus.bas pon datang,222.eeh,cam bas intrakota le,color je lain,color merah.lupa nak cakap,harga travel card ni,6 pound.dengarnya baru naik new yr ari tu,last time 5 pound.this card allows u to take trens,tubes,buses and covers all zones,1-6.kiterang naik bas sampai tren statation West Drayton.kiterang naik tren,to Paddington.leila dgn jija pemandu pelancong kite ari ni,so its Piccadily Circus next.kitorang naik tube,Piccadily Line..


piccadily circus junctions Posted by Hello

sebaik je klua dari underground stesen tu,aku rasa kagum.sebab ramai orang,crowded dan aku terasa,camni rupanya metroolitan city.setiap menda aku wowkan,buildings,kenderaan yang banyak dan bersesak-sesak,orang yang ramai.tourist pon ramai,aku assume le sebab ramai orang amik gambar kat sini.kenapa nama dia circus?aku rasa kan,sebab architecture buildings dia yang macam membulat,macam circus kan in a round shape.hehe tatau le betul ke tak,tp dr observation aku sini,aku kagum tgk old buildings,nak 'bulatan' yang aku cakap tu hehehe oh ya,kat piccadily circus ni ada satu femes statue,EROS - a pagan god of luv,a bronze fountain topped by a figure of a winged archer.kenapa ye aku telupa nak amik gamba statue nih,aku pon satu la.kat sini ramai orang melepak.pastu kiterang masuk lillewhites,which according to jija n leila,a place where u can get sport stuffs at very good price.tp aku rasa sini lagi murah ahahahahha

then,we began to move to other place?where next?lepas discuss2 kiterang decide nak gi mana.mmm ok kite gi oxford street.so we took a bus to get to oxford.if u decide to enjoy london sightseeings,of course bus is the best option.aku start nampak dah boutiques..oh nak sampai kut.aku turun bas je,zapp in a flash,i saw meself and kenit wen we were in singapore.aku nampak jin, dan ayuz..kitorang merayau2 kat orchard road.becoz wat i saw in oxford street,it reminisced me back to those time..wen we were so excited about sin.masuk satu mall ke mall yang lain.those times dat i missed so much..mmmm

aku sebok nak gi niketown.nak tgk camne niketown yang diperkatakan orang ni.uih,besar bapak,its like a mall.jordan siap ada satu section kat first floor.aku takut-takut berani,sebok nak amik gamba.nak amik gamba kasut sebenanya,nak tunjuk kat awk.ish kalo kenit ada nih,mesti dia senyum,sengih lebar2 sampai telinga.hehe ada j13 sumer color,low cut punya,ada j20 yg ramai org duk tengok-tengok,ada j4..hehe pandai tak aku pasal kasut hehehe ada displayed jersey,memacam..mahal tu memang le mahal,standard ah nike.oh ya,aku dah tau how much is my new idaman kewl nike's sports bra hehehe mahal le

kitorang lapa,jam dah nak pukul 4.so,pemandu pelancong bawak kiterang gi malaysian hall,bayswater.ish seronok,leh makan mesian food,finally.aku duk bincang nak makan apa eh??weh char kuetiaw lama aku tak makan.last time,hari-hari aku dragged kenit gi kj makan char kue tiaw yg diperkenalkan ke aku.hehe pas order,aku dgn fareeza duk balik meja.aku pesan char kuetiaw dgn teh ais.ish slurrpp.all of a sudden,there's sumone there just in front of us and started popping up with these little investigations.pelik dan gelabah gak aku.

uncle(u): ni students ke?
us: aah
u: dr mana ni? (ish muka makin serius je)
us: edinburgh (takut-takut..)
u: datang sini buat apa? (makin menakutkan)
us: errrr,datang visit kawan,datang bejalan
*a little pause*
u: kalau kitorang nak kasi tgk siti,nak tak
us:NAK!NAK! (uih,begitu pantas menjawab akakakakka)
barula that uncle showed us his more frenly looked hehhe

cant believe it,aku dapat opportunity utk gi tgk konsrt tuh.tu la,sapa la letak mahal-mahal lagi.hehe kan bole dapat ke student sengkek cam kitorang nih.terima kasih yaa.rezeki,rezeki esok tgk siti weh.its gonna be 5 of us,jija,leila,azman,fareeza and me la.

pas bayswater,kiterang still lagi discussing the hot topic of de evening,konsert siti nurhaliza tu.to be frank,aku ni biase2 je,anti pon tidak,fanatik pon tidak.kalo kasi scale to 10,barometer kesukaan aku tu leh letak between 6-6.5 over 10.tp lagu dia byk aku layan (alamak,pecah rahsia dehh).

pas merayau seharian,kitorang pon balik ke uxbridge.penat,penat..to be continued




pis bebeh Posted by Hello

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images