wat a day??

Saturday, January 15, 2005


wat a day should i call of today?supposedly now aku bole pegi kelas,after dissapearing almost a week.agaknya sekarang ni tgh lunch kat kedai kebab hehe tapi the story of today went terribly,not as i planned.

aku hangin betul dengan france nih.dahle dulu italy lost to les blues(euro2000,kes lama),hari ni aku memang betul-betul hangin.my flite from singapore was due to arrive at 0615,okmemang cun je masa tuh,sebab next flite to edin pukul 0720.aku sampai je,terus amik barang dan quickly aku masuk queue keluar dari kapal terbang,menda yang aku jarang nak buat.sebab aku tak suka rebut-rebut dengan orang nih.dahle aku ni petit je,kena tolak dengan mat salehkang memang tersungkur le atas lantai tuh.ok,ok then aku terus looking for the sign,how to get meself to terminal 2F.ooo,rupanya kena naik bas,tukar terminal.ok,naik bas le aku..


terminal 2F Posted by Hello

sampai je kat terminal 2F nih,orang memang ramai.i stopped to cek my flite boarding kat gate mana,terus naik ikut sign.sampai je kat atas,orang punya la ramai.aku pon pelik,kenapa la ramai sangat orang.aku ke depan,tanya kat officer yang ada situ.dia terus tunjuk kat queue yangmemang dah panjang tuh.aku cakap le,very long.pastu dia jawab,yes its a very long queue madame.aku started freaking,sikit..sempat ke nih.ok tape,queue dulu.

aku rasa kan,dalam 10 saat dia gerak 1 inci.aku have no idea wat-a-very-long la queue ni.aku terus tunjuk boarding pass kat satu officer yg passing by,my flite to edin at 0720.oh!dia terus tarik aku kuar n showed me another queue,yang tulis situ express lane,10 minutes.wat the heck 10 minits pon,aku kena beratur lagi,masa less then 1/2 jam.

sekali tu ada orang call.aku ckp le tgh q nih,tatau le sempat ke tak.tape,relax,u can make it..tetiba aku tgk cam ada orang kuar q yang memang panjang tuh,ikut officer lain.aku pon ikut,tunjuk balik bording pass,dia kata bole jalan.lepas scan sumer,aku berlari carik gate F43,tp sial la,u r too late madame.go to transfer desk.aku rasa cam kelam kabut,dgn 2 beg berat yang tolong kasi aku lagi rendah haha,i'm losing my breath.nak cakap tanya orang pon susah,dahle french nih english pon kureng.description sangat kurang,tak helpful.

ni lagi satu aku hangin.aku dengan menggelabahnya tanya la mana transfer desk ni kat 1 makcik officer nih.dia bole duk ulang2 bonjour,good morning.lagi blank gua jadinya.oo rupanya dia nak kata aku nih rude la,tade nak wish dia slamat pagi.apa jadah,aku dah le miss flite,dia sebok lagi dgn bonjour dia.aku dah ckp excuse me elok2 kan.passtu bila aku dah blah tu,sebok lagi dengan tenkiu dia.aahh,gi la mampos,aku dah pening nih.cam gampang je.pastu aku terpotong q org,dan rupanya aku kena masuk q lagi.aalllaaaaaah,dorang nih tak abis2 dengan q.camni ke cara derang ni handle airport,international lagi.aku rasa tobat dah..okie,after dealing my next flite,i huv to spend almost a day sini.dapat le breakfast free(rupanya croissant,tea n juice je,ingat leh le dapat sandwich =( ) so,still here i am now..still waiting for my jet plane,at Paris-Charles de Gaulle 2.

wat if i'm carrying light?aku rasa memang nak melangkah klua je dari airport nih,naik tren dia pegi paris ke.alang-alang cam bila ko dah ada kat segamat,maka singapore adalah alang-alang akakakakaak (u must be crazy) berapa jam ye,aku ada kat sini since 0615 sampai le 1620 nanti.. hmm 10h 05 mins..dahle wireless tade free,kedekut haram!!


from inside of Paris-Charles de Gaulle 2 Posted by Hello

dari dalam terminal aku tunggu nih,aku duk pandang luar,still tatau paris tu belah mana.nak aamik gambar pon,sorang-sorang je la.me,enjoying a cup of hot chocolat,me,smiling..hahahaha

aah,this is life.merasa la aku miss flite.merasa la aku tido baring atas carpet dalam airport(sebenanyatadi igt nak amik gambar sambil tido tapi camne eh hehehe).merasa la aku berjalan sorang-sorang,dilanda kebosanan tatau nak cakap camne.merasa aku handle sendiri myself in this such situation,in a foreign country,dengan language yang aku tak paham sepatah haram.

aku rasa la kan,abis la bulan ni.bill mesti tinggi punya,sikit punya ramai call aku.tapi tapela,sumer dari orang-orang tersayang,whom mean so much to me.kenit,pastu ayah,then kenit lagi,maklang aku,mak pon call.walopon pening aku duk pikekan bill nanti,hehehe tapi rasa bes.ooh,dun worry,i'll be fine..


enjoying cup of petit hot chocolat Posted by Hello



You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images