Eid Mubarak

Monday, November 15, 2004


EID MUBARAK - Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri from Edinburgh


Central Mosque,Edinburgh
Posted by Hello

Kitorang beraya awal sehari dari Malaysia.That Friday evening,Fareeza got a call from Manchester,kata raya Sabtu.Kitorang puzzled.Tapi malam tu tetap shopping barang dapur kat Asda,sambil guessing betul ke esok raya ni?Dengarnya satu UK raya Sabtu,takkanle Edin nak raya Ahad kut..

Balik je dari Asda,Fareeza cek emel,"weh korang,esok raya la"so kitorang pon hepi2 sambil pike nak call Mesia,nak show off dan inform le famili kat sana hehee Biasa la orang bujang,mana ada menda-menda nak masak kan.Abis apa kita nak makan esok?Makan je la nasi putih.

Esoknya,aku terlambat bangun.

Zam: Weh Has,bangunla kata nak gi semayang raya ni.0845 dah ni,cepat la
Me : Alemak...

Aku mandi cepat-cepat sambil pikekan aku nak pakai baju apa.Dah le malam tadi memang tak sempat nak iron baju langsung.Pakai je baju kurung,tak kesah la.So I picked my blue baju kurung,lamanya rasa tak pakai baju kurung ni.Siap secepat mungkin,kitorang tunggu bas.Luckily tak tunggu lama pon,and we managed to get there on 0930,orang start semayang raya Sesi 2 pukul 0930..Man-man je..Pasal le aku tak nampak other Mesian,biasala kes lambat,kena duduk la dekat dengan pintu.jap,aku rasa sudah nampak 1 mesian..

Abis semayang,there's a grup of Mesian..Salam-salam kejap and kitorang blah,nak gi kedai carik minyak sapi.Last nite mak aku ajar cara nak buat nasi minyak,since kitorang lepak umah je masak nasi minyak bes gak.Bole makan dengan ayam panggang Nandos semalam.

Zam : Kedai buka ke raya-raya ni?
Me : Ntah,tengok dulu..


raya bisnes tetap jalan..kedai ayam kitorang Posted by Hello

Waa,dorang memang bisnes tetap jalan.Lepas beli minyak sapi,aku balik ke masjid saja nak amik gambar.Then,jumpa lagi raaamaaii mesian..Biasa la mesti ada sesi fotografi sket-sket.

Well,not bad raya ni.Biasala,mesti homesick,ingat kat rendang,nasi impit kuah kacang,soto,nasi beriani..(dahle semalam mak kata nenek panggil orang buka umah dengan main coursenya nasi beriani..) tapi aku managed untuk tak bersedih sangat.Balik rumah masak nasi minyak version sendiri,makan dengan ayam panggang semalam ye,ada pineapple juice, ada cheese cake..tak lupa kueh raya originally from Mesia hehehe

Raya menjelang..Di kesempatan ini,aku nak minta maaf kepada semua,minta halal makan minum,kalau ada terbelanja dulu ke..To all,enjoy ur raya.Korang bes dapat makan yang sedap-sedap,disamping family,sanak saudara and frens..Kitorang?uhhuuuu

mak,ayah,ayi,aja,pijah,adik,maklang,family: Selamat Hari Raya,minta maaf bebanyak.Kita anak yang nakal dan degil..
awak: Enjoy raya ye,minta maaf banyak-banyak kat awak.Dahle saya tade nak teman gi open house umah kawan-kawan..Saya tau saya tak dengar kata..
kawan-kawan: Selamat Hari Raya semua.Next year kita raya sakan eh..

Yours,



EID MUBARAK from Edin Posted by Hello


You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images