perihal bercuti

Tuesday, March 04, 2014


saya tengah bercuti maternity, sekarang nearly 2 bulan, 1 month to go.

ops, sebenarnya permohonan untuk extend lagi 3 bulan cuti dah approved. in total aku akan cuti 6 bulan, i'll be back to office in july insyaAllah. of course unpaid the extra 3 months tu.

dari tahun lepas lagi aku dah poyo-poyo inform erik yang aku nak extend cuti cuma tak sure berapa bulan. camni, my colleague started this trend of extending maternity leave to the maximum of 6 months in the office and followed by others. aku ni orang ke-3 bercuti lama sakan. bukannya apa, aku kesian nak hantar sufi ke babysitter as young as 3 months, by 6 months she should be ready by then. lagipun disebabkan aku went tru c-sec ari tu, aku rasa eloklah berehat lama sikit.

once cuti aku dapat lampu hijau, tiba-tiba aku pulak yang jadi panik. how am i going to pay my bills? adakah decision aku ni tak berapa wise? money issue, financial woes.

akan tetapi, aku yakinkan dalam hati, rezeki itu rahsia Allah. kenapa aku nak risaukan perkara yang dah ditentukan. aku berusaha from my end, dan pray for the very best.. ameen..

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images