harapan bangsa

Wednesday, January 18, 2012

alamak, berita yang tak berapa memberansangkan.

fyi, aaqilah turns 6 this year. oh, anak dara aku nak masuk 6 tahun dah rupanya. ceritanya pasal standard 1 registration.

last year sewaktu orang sibuk register anak masing-masing sekolah untuk sesi 2012/2013, kiterang dengan selambanya buat tak berapa reti saja. oklah, aku sikit lagi nak daftarkan aaqilah kat cbn, tapi memikirkan long term yang aku tak tau nak stay at gltm ke tak membuatkan aku contemplating tak habis-habis. sedar-sedar je tarikh daftar yang expired.

kiterang rasa, takpe towards next year (2012 la) kiterang akan mendapat petunjuk sekolah mana, sebab at that time ada kemungkinan nak pindah rumah. 2-3 bulan lepas aku pun mulalah mencari sekolah balik, cuba-cuba untuk cari dekat dengan um plak, since probability ayah dia kat um adalah lagi tinggi dari aku kat masjid jamek. what i discovered was there's a few very good schools quite close to um. awesomeness!!

akhirnya setelah berjaya menconvincekan oh untuk hantar aaqilah ke sekolah dekat dengan um, o.h pun suruh aku register. tapi aku ingatkan kenalah tunggu sampai registration opens for this year, ye tak.

tapi hari ni sewaktu dia pick up kat stesen star, o.h delivered the not so good news. katanya sekolah tu dah penuh. alamaaak. kita boleh try, ada rezeki ada katanya. tapi kena cari backup schools untuk aaqilah.

backupnya aku takde lagi, sebab aku berharap jugaklah huhuhu.. kita doakan ye semoga dapat tempat untuk cik aaqilah, amin..

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images