satu budak zaman 80-an

Monday, February 14, 2011

on the way ke usj 5 tadi hujan sangat lebat, siap ada kilat memancar kat sebelah kereta. terus aku tengok kuku..

bila tengok kuku aku teringat antara habit waktu zaman kanak-kanak dulu. waktu kiterang sekolah agama, kalau hujan lebat dan kilat sabung menyabung nanti kiterang akan tengok kuku. sapa kuku yang panjang sikit mulalah risau, sebab takut syaitan menyorok bawah kuku. maka kalau syaitan dan iblis menyorok bawah kuku, nanti kilat akan cari kita untuk dipanah. bila aku cerita kat o.h dia gelak je.

lagi habit budak-budak especially waktu tadika dan mula-mula masuk sekolah rendah ialah tulis alif lam lam ha' kat barang-barang. sapa amik dia berdosa, kalau berani dan tak takut tuhan amiklaa. ada yang siap tulis, alif lam lam ha', sapa amek berdosa. time tu dengar perkataan dosa pon rasa takut. 

haha cerita budak-budak..

You Might Also Like

2 comments

  1. tgk kuku tu aku tak penah tau n tak penah buat..tapi alif lam lam ha tu..klu bergurau ngan budak ofis pun, if depa buat perangai mengusik amik barang aku..ckp je alif lam lam ha..konfem dan dan tu jugak depa pulang balik =)

    seee, the power of it..hahaha

    ReplyDelete
  2. hehehe....comel sungguhkan dolu2...
    those happy days..no worries..
    aku smpai skrng pun guna gak konsep alif lam lam ha tu...heheh...gerun tu org dengar..

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images