musim membina masjid

Sunday, December 20, 2009

nampaknya bulan 12 ni bolehlah dikira meriah dengan weddings di sini sana. last week kalau tak kerana natalia tak berapa sihat, aku punya peluang untuk attend 2 weddings, tapi kena tarik diri last minit ke kuantan sempena meraikan majlis jin kahwin. consolation prize, dapatlah aku accompanied o.h ke wedding kawan sekolah dia yang serba formal dan grande. merasalah tengok sultan pahang dan pemangku raja kelantan depan mata, bukan di kaca tv ye.. akan tetapi, di majlis yang gilang gemilang tu, tidaklah saya pulak berkesempatan nak mengambil gambar gara-gara perasaan yang malu-malu tapi mahu. boleh kira dengan jari berapa orang saja aku kenal. lagipun majlis yang serba-serbi protokol macam susah sikit lah nak bergambar sakan, hatta dengan pengantin sekali pun. walau apa pon, congrats..

weekend ni pulak majlis kahwin jin di gombak pulak. next week ada lagi satu wedding schoolmate o.h, dan juga anak kepada good friend ayah aku. ni kes mewakilkan family en hisma, kerana en hisma dan mem tidak ada ketika majlis berlangsung. week after that, adik kepada sis in law aku. meriah tak wahai kawan-kawan ;)

berbalik kepada jin tadi, bolehlah dikatakan bukan setakat kawan baik kepada o.h, malah aku rasa a good friend of mine as well. banyak membantu aku di masa susah dan senang, kawan yang selalu mendengar aku bercakap dan juga encouraging. walaupun aku ada terdengar beberapa komen yang mengatakan mulutnya agak power (sori hahaha) tapi i assure you, hatinya baik. inginlah di sini aku quote beberapa ayat dari o.h

.. bukan gua yg baru kawen tapi sorang lagik kawan gua yg sudah selamat tidak bujang lagik... hence trip ke pahang tuh laa.... utk kesempatan ini.. buat saudara jin yg banyak membantu menolong dalam susah dan senang, duka dan lara, gembira dan macam macam lagik.. gua ingin mengucapkan selamat pengantin baru... tanpa lu tak dpt laa gua balik umah tiap tiap malam lepas dating ngan awek gua... dgn upah minyak 2 inggit ajer plak tuh.... itu laa kata org utang duit bole baya.... utang budi dibawak ke mati bai... harapnyer bahagia hingga ke anak cucu....

maka, selamat pengantin baru buat saudara sharil aka jin dan wifey, aisya personally dari gua. semoga berbahagia hingga ke akhir hayat dan selamat menjaga bersama-sama sebaiknya.

later sajalah aku upload gambar kahwin ye.

till next time. daa

You Might Also Like

1 comments

  1. nak gambar nak gambar :D aku baca yg kenit tulis kat entry dia..aku laks yg terharu gitu :D

    semoga kekal ke akhir hayat..amiin

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images