kuus semangat

Monday, May 21, 2007

Hampir sakit jantung aku takut-takut aaqilah tertelan apple.

kiterang makan apple. aku punya dah dekat nak abis jadi bagi la kat dia tunggul apple(btul ka aku describe nih?) yang still ada isi, nampak sungguh excited sekali dia nak geget-geget tu. before dat, aku dah gigit dulu tangkainya, takut la tetelan ke apa ke. then the hubby bising-bising suruh amik, takut aaqilah swallow plak. aku pon nak amik kain lampin dia sambil tu tetiba telayan lak the hubby tunjuk something kat pc dia.

tetiba aaqilah yang berdiri kat ayah dia tebatuk-batuk. alamak, aku nampak isi epal yang dia duk kunyah, seemed dia tesedak. panik gue panik. aku sambil ingat-ingat lupa cuba nak apply teknik menyelamatkan orang kalu choking, iaitu tekan perut dari belakang. dahle perut aaqilah ni bulat semacam. the hubby lagi la, dia pon terus le babble pasal kes apple. ah sudah, kalu jadi kes ni masakle aku..

tapi dalam kepala aku tepike, bole tahan besa jugak tunggu epal tadi, kalu tetelan tak ke naya. mulut aaqilah pon bukanlah mulut buaye atau naga, so so so takkanlah. the hubby lagi la, awak ni degil nak kasi jugak, awak ni tu la, awak awak awak awak.. aku rasa nak je ketuk pintu neighbor sebelah ni, wife dia medic student. tapi sebenanya aaqilah pon tadelah menunjukkan tanda-tanda menakutkan, tapi orang tengah panik nih! the hubby sambil tu pegi dapur, panggil aku dan pointing sesuatu dalam bin, awak ni ke epal yang awak kasi aaqilah tadik? aku tengok, rasa macam ye. then dia cakap, saya yang gigit epal and feed aaqilah tadi, hehehehehehehe erk?? relieved tapi dalam hati, dem aku tekena

by the way, the hubby had already told about his first publication..

hehe dari title dia pon takutttt. aku baca abstract pon pelan, pelan nak kasi comprehend satu-persatu words dia ahahaha aku rasa kembang kempis je hidung (tumpang bangga gue) dan happy, dan relieved juga. the first step towards many, many, many papers and forthcoming journals. walopon hari-hari bitching bout almost everything, saya akan dan sentiasa sanggup dengar =) aaqilah, see it is your ayah's name le.. kembang pipi aaqilah..

sambil tu aku pon tengah pening planning jejalan family nak datang nih. nak ke sana le, nak ke sini la. sapa yang lelebih nak bejalan, aku or ayah aku..

oppsie lupa plak, aaqilah dear dear, happy eleventy months yayang.. now kita bole countdown to the big bash day yehuu

You Might Also Like

1 comments

  1. hep ja nak kene babab! biasa dia tu!!!! hep hep hep!!!! mmg kusss semangat laa..seb baik xjadi tragedi buah epal. mintak simpang la.

    aku pun dah baca abstract kenit. manggggaiii. aku rase kene baca satu hari nak comprehend bende tu. skali baca mmg konpim xpaham. Macromolecules, oligonucleotides? apekah apekah? yg aku dapat tangkap pasal protein tula. itupun yg aku dok pike protein susu jela.. hehe. paras tinggi sangat ni! way to go bro! ;)

    and happy eleventy months to the most bulat and adorable lil chick in town! Muahs banyak2 from Aunt sue!!

    p/s: aku awal pagi ni sampai opis. hehehe. good morning....

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images