this is my sacrifice

Friday, September 08, 2006

this week spent at york was terrific.barula rasa seminggu ni begitu pantas je.kiterang gerak hari ahad,plannya sampai jumaat(today) sebab hubby pon habis conference dia.oi,takan nak duduk lelama,lagi lama lagi banyak spendingnya nanti..

tapi apa yang aku nak blog about masih lagi tiada cerita kecantikan york.begini..during aaqilah's 6 weeks cek-up doktor rasa yang alignment paha dia tak berapa seimbang.dia kata this happened too to other babies,lelama nanti ok.tapi untuk confirmkan yang tade pape,dia pon referkan kiterang ke hospital.punya baik la timing dia kasi,the appoinment was due yesterday(7 sept).pening punya pening pike camne nak buat, sini dah citer ari tu,aku kata kat hubby,tapela biar aku balik naik bas dengan aaqilah.maybe nanti datang balik.

setelah survey harga tiket,rupanya beza untuk tiket single dan tiket return cuma 3pound++ ish ish sayangnya beli memahal tiket single.tapela kite beli return kalu rasa larat,balik la ke york semula.kalau penat atau kemalasan melanda,lepak umah terus.tapi sesapa kenal aku pepaham je la hehehehe

jadi kiterang bertolak ke southampton hari kamis pepagi buta at 1.15am. aiyo,sejuknya,kesian aaqilah.aku dalam hati doa banyak-banyak,tolongla jangan dia run her amok dalam bas.matila aku kalu gitu.doa aku diperkenankan,syukur alhamdulillah bebanyak,aaqilah mengabiskan masa dalam bas dengan tido begitu bergaya.suka dia agaknya sejuk dan lagi satu bas tu bergegar sket-sket.dia cuma bangun at 5,makan dan matanya terus membulat memerhatikan lampu-lampu highway.kira berapa banyak lampu sepanjang jalan kut.even diagah kakak cina yang duk sebelah pon dia bantai suka.begitu baik mood dia =) sampai victoria london nearly 6.30,bus ke soton lak 7.30.aku pegi toilet tukarkan nappy dia.naik bas tido lagi,makan sikit dan sampai rumah pukul 10 pagi.appoinmentnya at 2.20pm,so sementara tu aku plan nak mandikan aaqilah,diri sendiri mandi,makan dan berehat..

tetapi plan aku tepaksa dipendekkan,dia bantai mengamok lak bila kat umah.aku teka sebab badan penat tu.memula taktik kasi makan,hampir tetido tapi sebab tekejut dia bantai mengamok.then taktik goyangan kaki,tido tapi ayam-ayam je.nangis lagi.then cuba lak taktik ayah aaqilah yakni pelukan kuat-kuat sambil menyanyi aaqilah's official song tapi langsung tak jadi.aku dah pening ni.1.45pm aku klua umah dan terus gi hospital.

syukurla tade pape pada hip dia setelah di ultra scan,alaa cam ultra scan baby sewaktu pregnant dulu.dapatla surat yang nak kasi gp aaqilah nanti yang mengatakan everything's fine.bole la balik mesia dengan senang hati.

balik umah,aaqilah bantai mengamok balik.aduuh aku pon pelik,plan nak kasi dia tido sedap-sedap atas katil tak berapa bejaya nampaknya.so aku decide je la nak balik york.call umah depan minta tolong antakan ke bas station dekat-dekat pukul 8.mak ayah aku menasihatkan agar berjaga-jaga,maklumla travel jejauh sorang-sorang pulak tu.aaqilah punya pasal,aku rasa jadi tumpuan orang jugak."oh,lovely" bila org nampak aaqilah hehehe tumpang kembang hidung jugak la

bas 11.30pm ke york plak ada problems,jadi kena naik lain bas route ke birmingham which dia singgah kat milton keynes untuk kiterang dapatkan bas to supposed destination.rupanya aaqilah ni suka naik bas ye,dia bantai tido nyenyak lagi.in fact dari naik keta syawal lagi dia dah start tido.ngantuk satu hal,penat mengamok satu hal.aku pon tumpang tido lena jugak..

4.20am,kiterang sampai york dan ayah aaqilah dah tunggu.aku rasa lega dan gembira tengok muka hubby.

yeah,aaqilah dan mak aaqilah berjaya buat trip-york-yang-gila dalam masa satu hari.tapi moments seperti ni priceless aku kira.tak dapat memana pon.

merci beaucoup aaqilah for being such a gud girl all tru the journey.

You Might Also Like

2 comments

  1. *sobs*
    terharu aku bace entry ni. ja, uve been a great mum. happy mother's day. hehe.. in advance utk next year. aaqilah, cant wait to see u lil darling.

    ReplyDelete
  2. merci beaucoup to auntie sue too =)

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images